اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشاور رئیس شورای عالی سیاسی یمن: راه مقاومت و سردار سلیمانی ادامه دارد

عضو هیأت مذاکره‌کننده و مشاور رئیس شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که سردار حاج قاسم سلیمانی یکی از ستون‌های اصلی محور مقاومت بود.

مشاور رئیس شورای عالی سیاسی یمن: راه مقاومت و سردار سلیمانی ادامه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالملک الحجری» عضو هیأت مذاکره‌کننده و مشاور رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت که سردار سلیمانی یکی از ستون‌های اصلی محور مقاومت بود و نقش مهمی را در راه کاهش نفوذ آمریکایی، صهیونیستی و غربی در منطقه ایفا کرد.

الحجری در مصاحبه با وبگاه «العهد»، تصریح کرد که سردار سلیمانی نقش مهمی در حمایت از گروه‌های مختلف و جنبش‌های مقاومت به ویژه گروه‌های مقاومت فلسطین ایفا کرد و از این لحاظ ما سردار سلیمانی را نماد انقلاب اسلامی می‌دانیم و به او و تاریخ جهادی او افتخار می‌کنیم.

وی افزود که شهید حاج ابومهدی المهندس نیز از رهبران محور مقاومت بود که نقش مهمی در صحنه عراق و رهبری الحشد الشعبی و به خصوص نابودی گروه‌های تروریستی از جمله داعش که دستگاه اطلاعات آمریکا آن را به وجود آورده است، ایفا کرد.

الحجری همچنین گفت که شهیدان سردار سلیمانی و المهندس نقش اساسی را در مبارزه با تروریسم و مقابله با طرح‌های اشغالگری در منطقه ایفا کردند و آن‌ها از همان ساعات نخست ورود تروریست‌های داعش به موصل، مأموریت رهبری مقابله نظامی با این تروریست‌ها را بر عهده گرفته و توانستند با این تروریست‌های تکفیری مقابله کنند.

وی هدف اصلی از ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را وارد آوردن ضربه سخت به محور مقاومت دانست و گفت که این دو شهید ستون اصلی محور مقاومت بودند اما با وجود شهادت آن‌ها، فرهنگ جهاد و شهادت در محور مقاومت ادامه دارد و وجود رهبران مومن و شجاع در محور مقاومت، طرح‌های آن‌ها را به شکست کشاند.

وی تأکید کرد که پاسخ مناسب به جنایت ترور شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق و پاکسازی این کشور از لوث دشمن آمریکایی و مزدوران آن است.

وی همچنین گفت که اگر نقش‌آفرینی سردار سلیمانی برای تجهیز گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی به سلاح و فنآوری و مشارکت در میادین نبرد مقابله با صهیونیست‌ها نبود، امروز گروه‌های تکفیری داعش و جبهه النصره و غیره که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و غرب آن را به وجود آورده‌اند، کشورهای مختلف عربی از جمله عراق، سوریه و غیره را اشغال کرده بودند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول