اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

از کشف ۲ تن موادمخدر تا شناسایی ۳۰۰ خانه پلاک قرمز در«ظفر ۱۵»

فرمانده انتظامی پایتخت از اجرای پانزدهمین مرحله از طرح ظفر و کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر خبر داد.

از کشف ۲ تن موادمخدر تا شناسایی ۳۰۰ خانه پلاک قرمز در«ظفر ۱۵»

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه اجرای پانزدهمین مرحله از طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: پانزدهمین مرحله از طرح ظفر با رویکرد مبارزه با خرده فروشان، عمده فروشان، قاچاقچیان و معتادان متجاهر به مرحله اجرا گذاشته شد وتمام مناطق حاشیه نشین به صورت نقطه به نقطه مورد بررسی قرار گرفت و بالغ بر ۳۰۰ خانه پلاک قرمز که از خانه‌های متروکه بوده شناسایی شدند؛ منازلی که بارها شناسایی و توسط پلیس پلمب شده بودند.

وی گفت: این خانه‌ها به صورت ساعتی یا روزانه برای خرید وفروش مواد مخدر اجاره داده یا مرکز خرید و فروش مواد مخدر شده بودند که پلیس استعلام این خانه ها را گرفته است.

فرمانده انتظامی پایتخت به دستاوردهای پانزدهم این مرحله از طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت اشاره و اعلام کرد: در این طرح دو تن و ۱۲۶ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد؛ همچنین ۵ باند مواد مخدر شناسایی و منهدم شد.

سردار رحیمی افزود: ۹۶ قاچاقچی عمده و هزار و۷۳۵ خرده فروش و معتاد متجاهر شناسایی و دستگیر شدند؛ همچنین ۲۳ نفر از اراذل و اوباش که در زمینه مواد مخدر فعالیت می کردند شناسایی شده و ۳۳ دستگاه خودروی مربوط به قاچاقچیان توقیف شد.

وی گفت: ده‌ها عدد انواع ادوات خرید و فروش و استفاده موادمخدر و ۵ قبضه سلاح نیز کشف و ضبط شده است‌.

وی با ابراز نگرانی از افزایش ورود مواد مخدر مصنوعی اظهار داشت: دو باند که در فضای مجازی اقدام به فروش مواد مخدر می‌کردند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه بین ۶ تا ۸ هزار معتاد متجاهر وجود دارد که محلی برای نگهداری آنها نیست به ۴ هزار معتادی که به دلایلی چون کهولت سن، بیماری‌های واگیر دار و ... پذیرش نمی شوند پرداخت و گفت: از طرف دیگر وجود مراکز متادون درمانی در شوش و هرندی و مراجعه روزانه معتادان به آنها باعث آزار و اذیت مردم ساکن در این مناطق شده که باید مسوولان در این زمینه فکری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول