اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تولید نفت روسیه به 10.5 میلیون بشکه رسید

روسیه تولید نفت خ,د را در سال 2021 بیش از 2 درصد افزایش داد و این رقم به 10.52 میلیون بشکه در روز رسید.

تولید نفت روسیه به 10.5 میلیون بشکه رسید

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از راشاتودی، آمارهای رسمی نشان می‌دهد روسیه در میانه افزایش تدریجی تولید اوپک پلاس، تولید سالانه نفت خود را در سال 2021، بیش از 2 درصد افزایش داده است.

بر اساس آمار وزارت انرژی روسیه، تولید نفت و میعانات گازی روسیه از 10.27 میلیون بشکه در روز در سال 2020 به 10.52 میلیون بشکه در روز در سال 2021 افزایش یافته است.

با این حال، تولید سال گذشته هنوز از تولید 11.25 میلیون بشکه در روز در سال 2019 پیش از شیوع کرونا کمتر است.

روسیه در آوریل 2020 در هماهنگی با توافق کاهش تولید اوپک پلاس، میزان تولید نفت خود را به صورت داوطلبانه به نزدیک یک پنجم کاهش داد و بیش از 2 میلیون کم کرد. در آگوست 2021، اوپک پلاس توافق کردند تا تولید خود را افزایش دهند و اعضا ماهانه 400 هزار بشکه در روز بر میزان تولید خود بیفزایند.

الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه ماه گذشته گفت انتظار می رود تولید نفت کشورش در سال 2022  بین 10.8 و 11.2 میلیون افزایش یابد و تا ماه می به سطح پیش از کرونا بازگردد. با این حال، این جدول زمانی با انتقاد تحلیلگران صنعت مواجه شده است. آنها به کمبود ظرفیت تولید مازاد اشاره می کنند که می تواند این برنامه را تا اواخر سال 2022 به تعویق بیندازد.

به گفته منابع آگاه در شرکت‌ های استخراج نفت روسیه، تلاش ‌ها برای افزایش تولید نفت به دلیل کمبود چاه‌ های جدید، کاهش نرخ تولید چاه‌ ها در میادینی که به سختی قابل بازیابی هستند، و چاه های نفتی قدیمی در سیبری روسیه متوقف شده است.

مشکلات مشابهی در سایر کشورهای تولیدکننده نفت اوپک پلاس نیز گزارش شده است و بسیاری می گویند که این مشکلات ناشی از کمبود سرمایه گذاری در صنعت نفت در بحبوحه تلاش جهانی برای استفاده انرژی های پاک است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول