اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

واکسیناسیون باعث شد تا مردم امروز یک زندگی نسبتاً عادی را داشته باشند

نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: در حالی که سال گذشته همین موقع با تعطیلات یک یا دو هفته‌ای و آسیب به کسب و کارها مواجه بودیم امروز به خاطر واکسیناسیون گسترده در کشور مردم ما یک زندگی نسبتا عادی را تجربه می‌کنند.

واکسیناسیون باعث شد تا مردم امروز یک زندگی نسبتاً عادی را داشته باشند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس یکشنبه (12 دی ماه) گفت: به خاطر واکسیناسیون گسترده‌ای که در بحث کرونا در کشور انجام شده امروز مردم با یک زندگی نسبتاً عادی مواجهند و در حال انجام امورات خود هستند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فراموش نمی‌کنیم سال گذشته در این موقع تعطیلات یک‌هفته‌ای و دوهفته‌ای را داشتیم و آسیب کسب و کارها را از این تعطیلات را داشتیم که قابل جبران نبود.

وی افزود: مدیریتی که دولت در بحث مذاکرات وین دارد و توانسته اقتصاد را شرطی نکند و آن را به مذاکرات گره نزند، باعث شده تا هماهنگی بین دو بخش مذاکرات و اقتصاد کشور خوب شکل بگیرد و هم مذاکرات به نفع جمهوری اسلامی جلو می‌رود و هم امورات اقتصادی تا حدود زیادی دارد کار خود را پیش می‌برد.

طاهری خاطرنشان کرد: زمان، زمان تغییراتی مدیریتی است. انتخاب مدیران کارآمد و شایسته امروز مطرح است و البته نکته‌ای که باید متذکر شوم این است که در انتخاب مدیران افراد چاپلوس جای افراد شایسته را نگیرند. برای یک مدیر، چاپلوس از جاسوس خ طرناک‌تر است زیرا جاسوس چهره خود را می‌پوشاند و چاپلوس چهره واقعیت را.

وی اظهار داشت: چاپلوس مزاج‌شناس است و دلخواسته‌های پنهانی رئیس را استخراج می‌کند و بر آن لعاب حقیقت می‌زند و تحویل رئیس می‌دهد از این رو رئیس باید مزاج خود را به مزاج شیرین عادت ندهند و از زبان‌های پرچرب پرهیز کنند.

وی افزود: درخواست دیگر من در بحث تورم است. برای مهار تورم خط مشی که دولت طی می‌کند، مدیریت کسری بودجه است و در لایحه بودجه 1401 ما شاهد کنترل کسری بودجه هستیم. دراین لایحه تراز عملیاتی از منفی 464 هزار میلیارد تومان به 300 همت کاهش داده و افزایش حقوق‌ها یه صورت عدالت محور افزایش یافته و همین که دولت توانسته هزینه‌های خود را منهای بحث حقوق تا 15 درصد کاهش دهد و هم توانسته کاهش فروش اوراق را در دستورکار خود قرار دهد.

طاهری خاطرنشان کرد: در بحث مهار تورم بحث کسری بودجه یکی از عوامل به شمار می‌رود و نباید اعضای مهم دیگر را فراموش کرد و دولتهای قبلی هم همینطور بودند که از جمله این عزیزان به می‌توان به اصلاح نظام بانکی، مدیریت بهینه بازار ارز و سیاستگذاری پولی مناسب از این جمله است. 

وی اظهار داشت: با توجه به نقدینگی که بانکها تولید می‌کنند هر چقدر هم ما تلاش کنیم کسری بودجه را کم کنیم باز هم آثار تورمی که به خاطر نقدینگی بانکها در بازار شاهد خواهیم بود عملاً به موفقیت دلخواهمان در بحث مهار تورم نخواهیم رسید.

وی افزود: درخواست من این است همان همتی که دولت در بودجه برای کاهش کسری انجام داده ادامه دهد و دیگر اینکه به فکر بانکها به ویژه بانک خصوصی باشد و بتواند با انجام اصلاحات در این حوزه تورم را کنترل کند.

طاهری خاطرنشان کرد: در مجلس 260 امضا ویژه پرونده کرسنت توسط قوه قضائیه جمع‌آوری شد و ما منتظریم اقدامات دستگاه قضا را در این باره ببینیم که تاکنون شاهد اقدام خاصی در این زمینه نبوده‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول