اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

در دیار سلیمانی‌ها باز هم عطر شهادت می‌پیچد/ تشییع پیکر شهدای تازه تفحص‌شده در چهارگوشه کشور

در آستانه سالگرد شهادت حضرت زهرا (س) و حاج قاسم سلیمانی در بعضی از استان‌های کشور، پیکرهای تازه تفحص‌شده شهدای دفاع مقدس با حضور مردم شهید‌پرور تشییع و تکریم خواهد شد.

در دیار سلیمانی‌ها باز هم عطر شهادت  می‌پیچد/ تشییع پیکر شهدای تازه تفحص‌شده در چهارگوشه کشور

به گزارش خبرگزاری فارس سردبیری استانها؛ این روزها که این مرز و بوم عزادار است و به در و دیوارش پرچم سیاه فاطمی آویخته‌اند، این روزها که عکس‌های سردارمان چشم‌نواز دیارمان شده است، این روزها که دلمان عجیب تنگ است شهید آورده‌اند.

در بسیاری از شهرها عطر شهدای تازه تفحص شده پیچیده و باز شانه های مهربانی مردم میزبانی میکند از این یادگاران دفاع مقدس.  
 

پیکر 3 شهید گمنام دفاع مقدس وارد هرمزگان شد

 پیکر مطهر سه شهید گمنام صبح امروز یکشنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۰ از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس وارد هرمزگان شد.

آیین تشییع  پیکر مطهر این سه شهید گمنام روز پنجشنبه ۱۶ دی‌ماه۱۴۰۰ ساعت ۹ صبح از پارک شهید دباغیان تا مسجد جامع بندرعباس بر روی شانه‌های ملت شهیدپرور، یادگاران 8 سال دفاع مقدس و هم‌رزمان این شهدا برگزار می‌‌شود.

پیکر دو شهید گمنام، ۲۱ساله و ۲۴ساله از منطقه عملیاتی شرق دجله مربوط به عملیات بدر و یک شهید گمنام ۱۷ساله از منطقه عملیاتی شلمچه در عملیات کربلای ۵ تفحص شده است.

طبق برنامه‌های از پیش اعلام شده؛ روز شنبه ۱۸ دی‌ماه ساعت ۱۴، تدفین شهدای گمنام در دانشکده شهید کرانی بندرعباس برگزار می‌شود.


استقبال بوشهری‌ها از پیکر مطهر 4 شهید گمنام       

فرودگاه بین المللی بوشهر صبح امروز میزبان پیکر مطهر و گلگون کفن چهار شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس بود که با حضور استاندار و مدیران و اقشار مختلف مردم، آیین استقبال باشکوه از این شهدا برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سه شهید گمنام در عملیات بدر در شرق دجله و یکی از این شهدا هم در عملیات کربلای ۵ به مقام شامخ شهادت رسیدند.

بر اساس برنامه ریزی انجام شده آیین رسمی تشییع این چهار شهید گمنام روز پنجشنبه هفته جاری همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از بسیج مرکزی تا گلزار شهدای شهر بوشهر برگزار و پیکر دو شهید برای تدفین به شیرینو در عسلویه و پیکر دو شهید دیگر هم به تنگ ارم در دشتستان ارسال می‌شود.
 

 

  پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در بجنورد تشییع شد

صبح امروز ۱۲ دی‌ماه جمع کثیری از مردم، از مرد و زن، کوچک و بزرگ بار دیگر با حضورشان اعلام کردند قدردان خود پاک شهدایشان هستند و هر چه دارند از برکت این شهداست.         

 

 

پیکر مطهر شهیدان علی‌اصغر رمضانی و شهید پرویز محمدی از مقابل مسجد انقلاب بجنورد بر روی دستان مردم قرار گرفت و تا میدان کارگر این شهرستان، مورد بدرقه مردم قرار گرفت.

 

 

گفتنی است شهید رمضانی اهل روستای بزنج اسفراین، جزو رزمندگان ارتش بود که در سال۶۳ در منطقه عملیاتی مهران به شهادت رسید و پس از ۳۷سال انتظار از طریق آزمایش دی.ان.ای شناسایی شده است و شهید پرویز محمدی اهل شهر راز، از شهدای بسیجی و در سال ۶۲ در عملیات خیبر، در منطقه جزیره مجنون به شهادت رسید.
 


   ورود پیکر پنج شهید تازه تفحص شده به اهواز

چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس و پیکر شهید باقر حسینی، از شهدای دوران دفاع مقدس، صبح امروز از فرودگاه بین‌المللی شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز وارد استان خوزستان شدند.

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، پنجشنبه ۱۶ دی‌ماه، دو شهید گمنام در حوزه علمیه امام خمینی اهواز و شهید محمدباقر حسینی در قطعه شهدای گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده خواهند شد.

دو شهید دیگر نیز صبح روز شنبه در بندر امام خمینی تشییع و خاکسپاری خواهند شد.
 


آذربایجان شرقی با عطر شهدای گمنام عطرآگین می‌شود

 فضای استان آذربایجان شرقی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور پیکر‌های مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس عطرآگین می‌شود و پیکر‌های مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها غربت، در روستای «مایان» تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

مراسم استقبال از پیکر‌های مطهر این شهیدان والامقام، ساعت ۱۰:۳۰ روز سه‌شنبه (۱۴ دی) در سالن حجاج فرودگاه بین‌المللی «شهید مدنی» تبریز برگزار خواهد شد.
 

 

امیر عباسی خاطرنشان کرد: پیکر‌های مطهر این شهیدان والامقام پس از برگزاری برنامه استقبال و وداع توسط مردم شهیدپرور و ولایتمدار «مایان»، ساعت ۱۴:۳۰ روز پنج‌شنبه (۱۶ دی) از مسجد جامع تشییع و در یادمان شهدای گمنام «مایان» خاکسپاری خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: پیکر‌های مطهر این شهدای عزیز مربوط به عملیات‌های «رمضان»، «خیبر» و «بدر» هستند که از مناطق عملیاتی «شرق بصره»، «جزیره مجنون» و «شرق دجله» تفحص شده‌اند.
 


روایتی از تشییع شهدای گمنام در نوشهر

مردم شهید پرور نوشهر به پیشواز سه شهید گمنام رفتند و با حضوری حماسی و غرورآفرین به پیشواز فرزندان این سرزمین، شهیدان خوشنام رفتند.

مراسم با گروه موسیقی نظامی نیروی دریایی ارتش آغاز و با استقبال بی‌نظیر مردم از میدان همافران نوشهر تا میدان آزادی نوشهر ادامه داشت.
 

 

 

بسیج دانشجویی شهرستان نوشهر و تمام تشکل‌ها و اقشار مردمی در این مراسم حضور پیدا کردند تا بار دیگر بگویند،که ما ملت امام حسینیم.
 

 

تشییع شهید در «بازار شیراز»

همزمان با سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، آئین تشییع شهیدحبیب الله حقیقی به همت بسیج اصناف و بازاریان سپاه ناحیه بقیه الله (عج)، با حضور اقشار مختلف مردم یکشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰ در بازار های سنتی شیراز برگزار شد. شهیدحبیب الله حقیقی در تاریخ ۱ فروردین ماه ۱۳۴۴ در مبارک‌آباد قیروکارزین استان فارس چشم به جهان گشود و در تاریخ ۱ خرداد ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس و در منطقه خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 


استقبال از پیکر شهدای شناسایی شده دفاع مقدس  در قزوین

مراسم استقبال از پیکر مطهر ۲تن از شهدای شناسایی شده دفاع مقدس و ۳ شهید گمنام، صبح امروز در مقابل دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

انتهای پیام/ی          

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول