اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

معاون اول دادستان کل کشور: لبخندزدن به دشمن ما را پشیمان کرد

معاون اول دادستان کل کشور گفت: در بعضی از مواقع ما لبخندهایی به دشمن زدیم و فکر کردیم که به واسطه دست دراز کردن به دشمن و قدم زدن با آن ها دل‌هایشان با ما صاف می شود ولی طبق گفته قرآن به سمت دشمن رفتن پشیمانی دارد و ما هم پشیمان شدیم.

معاون اول دادستان کل کشور: لبخندزدن به دشمن ما را پشیمان کرد

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی معاون اول دادستان کل کشور صبح امروز در همایش ابعاد بین المللی و حقوقی ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی با عرض تسلیت و گرامیداشت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: سردار سلیمانی عشق و ارادت خاصی به اهل بیت علی الخصوص حضرت زهرا سلام الله علیها داشتند و دیدیم که چگونه به دفاع از حرم اهل بیت پرداختند و در برابر وحشی‌گری‌های داعش ایستادند.

معاون اول دادستان کل کشور با بیان اینکه مکتب اهل بیت و تشیع سراسر مظلومیت است، گفت: اگر در طول تاریخ به این مکتب نگاه کنیم، می‌بینیم که دشمنان آزادی و آزادیخواهی نمی‌توانستند این مکتب را تحمل کنند و نهایت دشواری را در مسیر این مکتب قرار می‌دادند و اجازه نمی‌دانند که یک حکومت شیعه تمام عیار تشکیل شود.

وی افزود: با این حال علمای اسلام کوتاه نیامدند و جایی که آرزوی تمام علما، صلحا و شهدا تحقق یافت انقلاب اسلامی ایران بود اما از همان ابتدای آغاز این انقلاب و نهضت، دشمنان قسم خورده اسلام و این ملت که نقشه های خود را نقش بر آب می دیدند، شروع به دشمنی با ملت ایران کردند.

موسوی ادامه داد: دشمنان وقتی دیدند نمی‌توانند کاری از پیش ببرند داعش را ایجاد کردند تا اسلام و اسلامی خواهی را به زعم خودشان از بین ببرند اما سردار سلیمانی با شناختی که از دشمن خونخوار داشت از همان لحظات اول به پا خواست و گروه‌های مردمی در سوریه و عراق راه اندازی کرد و اجازه نداد که به مقدسات اسلام و مسلمین تعرض شود.

وی افزود: داعش چه خواب‌ها که برای ما ندیده بود و وقتی انسان وضعیت زنان ایزدی در سنجار مطالعه می‌کند، پی به عظمت کار این سردار اسلام می‌بریم.

موسوی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سردار سلیمانی دشمن‌شناسی بود و نیاز امروز جامعه ما این است که دشمن را بشناسیم. حقیقتا امروز بزرگترین مشکل ما این است که دشمن را فراموش کردیم و جنایت‌های آن ها را بیان نکرده‌ایم.

معاون اول دادستان کل کشور گفت: قرآن تأکید می‌کند که رکون و تکیه به دشمن نداشته باشیم؛ چرا که دشمن در لحظات حساس شما را رها می کند و به شما ضربه می‌زند. حالا با این همه خیانت‌های دشمن، باید باز هم به دشمن اعتماد کنیم؟

وی افزود: این دشمنان آنقدر لامذهب و غیرانسان هستند حتی دارو را هم تحریم کردند و زمانی که کودکان پروانه‌ای معصوم به پانسمان نیاز داشتند، ما را تحریم کردند.

معاون دادستان کل کشور گفت: در بعضی از مواقع ما لبخندهایی به دشمن زدیم و فکر کردیم که به واسطه دست دراز کردن به دشمن و قدم زدن با آن ها دل‌هایشان با ما صاف می شود ولی طبق گفته قرآن به سمت دشمن رفتن پشیمانی دارد و ما هم پشیمان شدیم.

وی افزود: محال است با رفتن به سمت دشمن بتوانیم مشکلاتمان را حل کنیم، پیشرفت و رفع مشکلات تنها از راه توسعه علمی و کار و تلاش از درون است.

موسوی ادامه داد: دشمن امروز هم دارد تبلیغ می‌کند که باید برای حل مشکلات به سمت امریکا برویم. مگر نرفتیم و برجام را امضا نکردیم؟ چه شد؟ تحریم ها بیشتر شد و ذلیل‌تر شدیم.

وی افزود: من باز تأکید می‌کنم که یکی از رموز موفقیت سردار سلیمانی ولایتمداری او بود و دشمن را می‌شناخت و دشمنان هم فکر کردند که به واسطه شهادت شهید سلیمانی می توانند آرامشی برای خودشان به دست بیاورند اما سردار سلیمانی یک مکتب بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول