اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

تامین مالی زنجیره‌ای تحولی بزرگ در هدایت اعتبار به بخش تولید است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بانک‌ها مدت زمان زیادی درگیر تامین سرمایه‌ در گردش واحدهای تولیدی می‌شوند، گفت: خوشبختانه با تلاش های بانک مرکزی و ایجاد اداره تامین مالی زنجیره تولید گام های اولیه و اساسی در این زمینه برداشته شد.

تامین مالی زنجیره‌ای تحولی بزرگ در هدایت اعتبار به بخش تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی آقا محمدی در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره‌ای با اشاره به اینکه امروز روز بزرگی در تحول و جهت‌گیری هدایت اعتبار در حوزه تولید است اظهارداشت: بانک ها مدت زمان زیادی درگیر این مسئله بودند که خوشبختانه با  تلاش های بانک مرکزی  و ایجاد اداره تامین مالی زنجیره تولید گام های اولیه و اساسی در این زمینه برداشته شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تک نرخی شدن ارز گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های بودجه سال آینده، تک‌نرخی شدن ارز است که به توسعه صادرات کشور کمک می‌کند و طبق لایحه بودجه سال آینده، ملاحظات عجیب و غریب در مباحث ارزی برداشته می‌شود و ایران می‌تواند کانون و قطب (هاب) تجاری منطقه شود.

آقامحمدی ابراز امیدواری کرد منابع سرگردان به نام تولید نداشته باشیم و منابع به سمت تولید هدایت شود و به دریافت وام به سبک گرفتن پول خاتمه دهیم.

رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: این موضوع به حوزه ارزی نیز باید تعمیم یابد، به عنوان نمونه شرکت‌های صنایع غذای کنسرسیومی برای صادرات تشکیل داده‌اند، بازارهای جهانی را بین خودشان تقسیم کرده و به صورت مشترک به کشت فرامرزی روی آورده اند که درآمدهای ارزی آنها نیز باید نظام‌مند شود.

وی بر اهمیت بورس در این حوزه نیز تاکید کرد و ادامه‌داد: باید در روند این عملیات بتوانیم بورس را تقویت کنیم و اتفاقا بسیاری از مشکلات شرکت‌های بورسی در همین حوزه است و از این پس باید به شرکت‌های بورسی تسهیلات داده شود.

آقامحمدی افزود: بسیاری از مشکلات بانک‌ها به این دلیل است که در بخش تامین مالی شرکت‌ها، زمینی را به عنوان وثیقه در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهند و در واقع زمین سوخته‌ای را با قیمت بالا به بانک می‌فروشند.

وی تصریح‌کرد: باید شرکت‌های بورسی در جریان تامین مالی زنجیره‌ای قرار بگیرند تا سهام وثیق باشد و از این طریق فقط به شرکت‌های بورسی تسهیلات داده می‌شود و بخشی از مشکلات این شرکت‌ها برطرف خواهد شد.

گفتنی است در آیین امضای تفاهم نامه مدیران عامل بانک های ملی، صنعت و معدن و پارسیان ضمن تشریح مزایای این طرح  به اقدامات و فراهم آوردن زیرساخت های لازم اشاره کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول