اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تاکسیداران: کرایه‌های همدان واقعی نیست/ شهرداری : دنبال واقعی‌کردن نرخ هستیم

امروز تعدادی از تاکسیداران همدان در اعتراض به معاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری، خواستار رسیدگی به وضعیت پایین بودن کرایه‌ها بودند که مدیر سازمان مربوطه نیز قول رسیدگی به آنها را داد.

تاکسیداران: کرایه‌های همدان واقعی نیست/ شهرداری : دنبال واقعی‌کردن نرخ هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز  تاکسیداران دو خط خیابان تختی همدان مقابل درب معاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری همدان تجمع داشتند و خواستار رسیدگی به وضعیت پایین بودن کرایه‌ها بودند.

آنها نرخنامه مصوب کرایه تاکسی شهر همدان را که اخیرا بر روی تاکسی‌ها نصب شده است را واقعی نمی‌دانستند و نسبت به برخورد سازمان‌های مربوطه در عدم رعایت این نرخنامه از سوی تاکسیداران، گلایه‌هایی داشتند.

در واقع این تاکسیداران در شرایط کرونا که باید سه سرنشین را سوار کنند و هزینه یک نفر نیز بر سه نفر ، سرشکن شود را رعایت نمی‌کنند و چهار سرنشین را سوار کرده و هزینه یک نفر سرشکن را هم از آنها دریافت می‌کنند که این باعث برخورد سازمان‌هایی مانند تعزیرات شده است و تاکسیداران نیز به این ترتیب مقابل درب معاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری همدان جمع شده و اعتراض داشتند.

مدیر معاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری همدان در خصوص این مسئله در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: تاکسیداران نسبت به نرخنامه گلایه‌هایی دارند که ما نیز آنها را درک می‌کنیم و نرخنامه را واقعی نمی‌دانیم.

محمود حضرتی با اشاره به اینکه به دنبال تصویب نرخنامه واقعی برای کرایه‌های تاکسی در همدان هستیم که جلساتی را با دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار کرده‌ایم، گفت: ما جلسات نرخنامه جدید را زودتر آغاز کرده‌ایم و فردا نیز دومین جلسه را برگزار خواهیم کرد تا هرچه‌ سریع‌تر تصویب شود و مورد تایید شورا و بعد کمیته تطبیق باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در گذشته ترک فعل شده و به موقع نرخنامه ابلاغ و نصب نشده و به همین دلیل امروز مشکلاتی را شاهد هستیم افزود: برخی از تاکسیداران نسبت به نرخنامه مصوب موجود تخطی کرده‌اند و سازمان‌های مربوطه نیز برخورد داشته و این باعث گلایمندی تاکسیداران شده است.

مدیر معاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری همدان با اشاره به اینکه تاکسیداران نسبت به افزایش اجناس و در عین حال پایین بودن کرایه‌ها گلایه هایی دارند که ما نیز مدافع آنها در جلسات نرخ‌گذاری بوده‌ایم تاکید کرد: به دنبال این هستیم در نرخنامه جدید نرخ واقعی دیده شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دوسوم ناوگان تاکسیرانی همدان فرسوده است و درآمد ناچیز تاکسیداران به دلیل شرایط کرونا و کاهش تعداد مسافران، برای حفظ و نگهداری تاکسی هزینه می‌شود و نرخ موجود کفاف آنها را نمی‌دهد.

حضرتی با اشاره به اینکه در بهمن‌ماه نرخ پیشنهادی را به شورای اسلامی شهر ارسال می‌کنیم تا زودتر به تصویب برسد و به کمیته تطبیق فرمانداری ابلاغ شود تا پایان سال یا اوایل سال جدید نرخنامه مصوب ابلاغ شود افزود: امروز صحبت‌هایی با تاکسیداران داشتیم و آنها نیز مطلع شدند پیگیر کارشان هستیم و این باعث دلگرمی آنها شد.

وی  با بیان اینکه باید واقعیت‌ها را دید و طبق اظهار رئیس اتحادیه لوازم یدکی ۳۰۰ درصد لوازم یدکی افزایش داشته است افزود: شرکت ایران خودرو ۳۶۹ درصد افزایش قیمت خودرو را نسبت به سال گذشته بدون درنظر گرفته قیمت جدید، داشته است، روغن خودرو ۴۲ درصد سال گذشته و در سال جدید ۶۰ درصد افزایش داشته و قیمت لاستیک هم دو بار در سال اضافه شده و اینها مواردی است که باید مورد توجه باشد.

مدیر معاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری همدان یادآور شد: ما به دنبال این هستیم تبصره‌ای را در نرخنامه جدید داشته باشیم که اگر ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تغییری روی قیمت‌ها داشت، مجدد نرخنامه تغییر یابد.

انتهای پیام/89026/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول