اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ویژگی‌های حاج قاسم از زبان ابوعلی/ مردم محوری باور شهید سلیمانی بود

ابوعلی یکی از رزمندگان یزدی مدافع حرم با بیان این‌که حاج قاسم نماد بارز یک انسان تربیت شده در تراز انقلاب و مکتب اسلام ناب محمدی است، گفت: شهید سلیمانی به ظرفیت مردمی و جوانان اعتقاد داشت و برای پیشبرد امور مختلف این ظرفیت را به موقع بسیج می‌کرد.

ویژگی‌های حاج قاسم از زبان ابوعلی/ مردم محوری باور شهید سلیمانی بود

ابوعلی، یکی از رزمندگان جوان مدافع حرم در خصوص ویژگی‌های رفتاری حاج قاسم به خبرنگار فارس در یزد، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت مردمی و اعتقاد به جوانان از جمله مهمترین ویژگی رفتاری شهید سلیمانی بود.

وی افزود: حاج قاسم در جریان سیل خوزستان به خوبی توانست با بسیج کردن به موقع ظرفیت مردمی بسیاری از بحران‌ها در این منطقه را خنثی کند و این نشانه درستی باور و اعتقاد سردار سلیمانی است.

این رزمنده مدافع حرم بسیج کردن نیروهای مردمی در سوریه، لبنان، عراق و یمن را از دیگر نمادهای تفکر انقلابی و جهادی حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: شهید سلیمانی به هیچ عنوان اعتقاد نداشت که برای دفاع از انقلاب باید پشت مرزهای کشور منتظر دشمن ماند، به همین منظور با مدیریتی کارآمد کیلومترها جلوتر از مرز ایران به مصاف دشمنان دین می رفت و با توکل به خدا و اعتماد به حقانیت اسلام ناب محمدی فاتح میادین می‌شد.

ابوعلی با بیان این که نگاه حاج قاسم صرفاً ملی نبود تأکید کرد: آن چیزی که من از رفتار و مدیریت شهید سلیمانی برداشت کردم ایشان در همه حال منافع ملی را در اولویت اجرایی و برنامه ریزی خود قرار می‌داد.

وی نگاه حاج قاسم به جبهه مقاومت را دفاع از حرم اهل بیت، حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران، دفاع از مظلوم، دفاع از دین و مقابله با استکبار جهانی دانست و بیان کرد: حاج قاسم به عمل معتقد بود که اگر صدای مظلوم شنیده شود و برای دفاع از آن کاری نکنیم مسلمان نیستیم.

ابوعلی گفت: حاج قاسم نماد بارز یک انسان تربیت شده در تراز انقلاب و مکتب اسلام ناب محمدی است که می‌تواند به عنوان الگویی موثر برای تمام افراد جامعه مطرح باشد.

این رزمنده مدافع حرم مکتب حاج قاسم را نگاه کامل انسانی در تراز دین اسلام دانست و گفت: گرفتن شاخه گل از دست کودک یتیم در قنوت نماز یادآور بخشش امیرالمونین(ع) بین نماز است که به ما می‌آموزد چطور باید در برابر مظلوم با مهربانی رفتار کنیم و در برابر دشمنان دین بدون هیچ ترسی با جدیت ایستادگی کنیم.

ابوعلی با بیان این‌که به قول شهید سلمیانی تا کسی شهید نباشد شهید نمی‌شود و این تعریفی کامل از بنده مخلص خداست، تصریح کرد: من اعتقاد دارم حاج قاسم عبدالله بود و جز شهادت لایق او نبود

انتهای پیام/الف/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول