اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

چهار مستند جذاب از «حاج قاسم» از شبکه لبنانی پخش می‌شود

شبکه خبری المیادین در دومین سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و همراهانش، ویژه‌برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده که از جمله آن چهار مستند است.

چهار مستند جذاب از «حاج قاسم» از شبکه لبنانی پخش می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین امسال نیز به مانند سال گذشته،‌در سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهانش، ویژه‌برنامه‌هایی را در ده روز آینده به روی آنتن می‌برد.

از جمله ویژه‌برنامه‌ها، پخش چهار مستند است که از فردا یکشنبه دوازدهم دی (دوم ژانویه) آغاز و تا بیست‌ویکم دی (یازده ژانویه) ادامه خواهد داشت.

«۷۲ ساعت» 

فردا یکشنبه ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت بیروت (۲۲ - تهران)، مستند «۷۲ ساعت» پخش خواهد شد.


پوستر مستند ۷۲ ساعت

 

این مستند، هفتاد و دو ساعت منتهی به شهادت حاج قاسم را روایت می‌کند؛ جزئیاتی قابل توجه از تهران تا دمشق و از بیروت تا بغداد. المیادین این مستند را «کاری بی‌سابقه» که حاوی جزئیات زیادی است، توصیف کرده و گفته که حاوی گفته‌های شخصیت‌های نظامی، سیاسی و غیرنظامی ایرانی و عراقی است.

در معرفی این مستند آمده که این برنامه به دیدارهای آخر حاج قاسم، روحیه او قبل از شهادت و گفته‌های او در ساعات آخر عمرش است... چگونه متوجه شدند که در حمله هوایی آمریکایی‌ها شهید شده و چه کسی از خبر مطمئن شد و چطور ابومهدی حتی از نزدیکترین افراد به خود هم مخفی کرد که به استقبال رفیق و هم‌رزم خود حاج قاسم می‌رود. روایتی دقیق از فرماندهان الحشد الشعبی.

«سرباز قاسم سلیمانی»

این مستند دوشنبه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) در دو بخش و ساعت ۲۱ به وقت بیروت (۲۲:۳۰ تهران) پخش می‌شود. قسمت دوم آن سه‌شنبه چهاردهم دی ماه در همان ساعت پخش می‌شود. 


پوستر مستند «سرباز قاسم سلیمانی»

 

این مستند، راوی زندگی شهید حاج قاسم از بچگی تا شهادت است. المیادین می‌گوید این مستند حاوی اطلاعات و تصاویری تأثربرانگیز است که نشان دهنده رابطه وی با پدر و مادر و خانواده شهداء، مردم مستضعف و ناتوان است. در این مستند از حمایت سردار از احمد شاه مسعود و افزایش سطح رزمی نیروهای وی برای مبارزه با طالبان و همچنین از جنگ سی‌وسه روزه و گمشده او به نام حاج عماد مغنیه و سید حسن نصرالله سخن رفته. حاج قاسم در این مستند از جزئیات جنگ سی‌وسه‌روزه سال ۲۰۰۶ حرف می‌زند و مستند در ادامه، به نقش او در تقویت قدرت موشکی مقاومت فلسطین و نقش او در تشکیل مقاومت در سوریه  و عراق جهت تقابل با تکفیری‌ها می‌پردازد. داستان داعش در اربیل و شکستن محاصره اربیل به فرماندهی حاج قاسم، راه‌اندازی الحشد العشبی عراق با فتوای مرجعیت و فرماندهی عملیات نابودی داعش و حضور وی در حادثه سیل خوزستان از جمله دیگر موضوعات این مستند است که با تصاویری از وی که آرزوی شهادت می‌کند به پایان می‌رسد. 

«قاسمی که دلمان برایش تنگ می‌شود»

این مستند روز پنجشنبه ساعت ۲۱:۰۰ (۲۲:۳۰ تهران) پخش می‌شود. 


پوستر مستند قاسمی که دلمان برایش تنگ میشود

 

روایتگر این مستند هم‌شهری‌ها، دوستان و دوستداران او هستند. این مستند از عشق او به همرزمانش که الان دیگر بخشی از آنان شده، صحبت می‌کند. در این مستند به رابطه قوی او با خانواده شهدا و فقرا پرداخته شده است. 

«شهید قدس»

این مستند سه بخشی، یکشنبه هفته آتی (۹ ژانویه) ساعت ۲۱ (۲۲:۳۰ تهران) پخش می‌شود. بخش دوم دوشنبه (۱۰ ژانویه) همان ساعت پخش می‌شود. بخش سوم نیز سه‌شنبه (۱۱ ژانویه) همان ساعت پخش می‌شود. 

در این مستند به نقش حاج قاسم در حمایت از آرمان فلسطین و حضور وی در کنار فرماندهان گروههای فلسطینی پرداخته شده و مستند حاوی دیدارهای متعدد او با سران مقاومت فلسطین است. 


پوستر مستند شهید قدس

 

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول