اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

نهمین کتابخانه گروه جهادی شهدا در جوین با ۱۰ هزارجلد کتاب افتتاح شد +فیلم

نهمین کتابخانه گروه جهادی شهدا در جوین استان خراسان رضوی با ۱۰ هزار جلد کتاب با نم شهید عباس بابایی افتتاح شد.

نهمین کتابخانه گروه جهادی شهدا در جوین با ۱۰ هزارجلد کتاب افتتاح شد +فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نهمین کتابخانه گروه جهادی شهدا مزین به نام شهید خلبان عباس بابایی با بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب در شهرستان جوین استان خراسان رضوی افتتاح شد و در اختیار مردم روستای «انداده» قرار گرفت.

روستایی با ۳ هزار نفر جمعیت که کتابخانه نداشت

محسن اسماعیلی، مسئول گروه جهادی شهدا درباره این کتابخانه که همزمان با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: این روستا دارای ۷۰۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر فاقد کتابخانه بود که این گروه جهادی با همکاری گروه کتاب رادیو فرهنگ و خیرین این کتابخانه را برپا کردند.


محسن اسماعیلی مسئول گروه جهادی شهدا

وی تصریح کرد: در این کتابخانه، کتاب‌های کمک‌درسی، رمان، تاریخ، داستان، کودک و نوجوان و همچنین  لوح فشرده و کتاب صوتی است و تلاش کردیم تمام سلایق در این کتابخانه تأمین شود. متاسفانه بسیاری از نوجوانان این روستا به دلیل نداشتن کتاب کمک درسی از کنکور بازمانده بودند و بعد از افتتاح این کتابخانه بسیار استقبال کردند و خودشان هم پای کار آمدند.

کتابخانه‌ای با ۱۰ هزار عنوان کتاب

اسماعیلی با بیان اینکه این کتابخانه نهمین فعالیت گروه جهادی ما در این راستاست، افزود: این کتابخانه باحضور بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، امام جمعه، فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی، فرماندار سپاه شهرستان جوین افتتاح شد.

مسئول گروه جهادی شهدا در پایان با خاطرنشان کرد: تعدادی از کتاب‌های این کتابخانه جهادی، با تعامل و همراهی مدیر اداره کتاب وزارت ارشاد و از سوی کتابخانه این وزارتخانه تامین شد.

گروه جهادی شهدا تاکنون کتابخانه‌هایی مزین به نام شهید خرازی در روستای سیبن، کتابخانه شهید ابراهیم هادی در شهرستان دامغان، کتابخانه شهید حاج احمد کاظمی در حومه رشت، «کتابخانه شهدای خوئین» در استان زنجان، کتابخانه شهید همت در روستای امامزاده ابوالحسن (ع) شهرری، کتابخانه حاج احمد متوسلیان و هفتمین کتابخانه خود را به نام «شهدای ملوند» در روستایی حوالی سبزوار، هشتمین کتابخانه شهید سلیمانی در شهرستان خدابنده دایر کرده است.

فیلمی از مراسم افتتاح این کتابخانه را اینجا مشاهده کنید:

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول