اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جولان اُمیکرون در اروپا؛ هشدار ماکرون درباره هفته‌های سخت آغازین سال 2022

پس از گزارش ۲۳۲ هزار و ۲۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا تنها در ۲۴ ساعت در فرانسه که رکورد جدیدی را ثبت کرد، رئیس‌جمهور این کشور روز جمعه در سخنرانی شب سال نو به مردم درباره هفته‌های سخت پیش‌ رو هشدار داد.

جولان اُمیکرون در اروپا؛ هشدار ماکرون درباره هفته‌های سخت آغازین سال 2022

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه  هشدار داد که چند هفته پیش‌رو سخت خواهد بود زیرا این کشور پس از ثبت ۲۳۲ هزار و ۲۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا تنها در ۲۴ ساعت که بالاترین میزان ابتلای ثبت شده در یک شبانه‌روز در این کشور بوده، به سمت جشن‌های آرام سال نو می‌رود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماکرون در سخنرانی در شب سال نو گفت: هفته‌های آینده سخت خواهد بود، همه ما این را می‌دانیم.

در حالی که ابتلا به اُمیکرون در اروپا در حال گسترش است، برای سومین روز متوالی بود که فرانسه بیش از ۲۰۰ هزار مورد ابتلا را ثبت می‌کرد.

ابتلا در فرانسه از کشورهایی که آزمایش‌های گسترده را انجام می‌دهد، بسیار بالاتر از آمار ثبت‌شده در ایتالیا و انگلیس بود که همچنین رکوردهای جدیدی را در روز جمعه به ترتیب با ۱۴۴ هزار و ۲۴۳ و ۱۰۶ هزار و ۱۲۲ مورد گزارش کردند.

در پاریس، آتش‌بازی سنتی شب سال نو که مرکز آن هر ساله طاق پیروزی و شانزه لیزه بود، لغو شد، زیرا مقامات شهری گفتند بیم آن دارند که باعث شود جمعیت زیادی از مردم نتوانند فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه بار دیگر خواستار واکسیناسیون گسترده شد و این اقدامات را راه‌حلی برای خروج از این بیماری همه‌گیر دانست که به گفته او در سال ۲۰۲۲ امکان‌پذیر است.

ماکرون در سخنرانی خود به نیاز به اقدامات بهداشتی محدودتر از آنچه قبلا اعلام شده بود اشاره نکرد و افزود که دولت باید از محدود کردن بیشتر آزادی‌های فردی مردم خودداری کند.

وی گفت: «ما با پیروی از همان اصول روز اول (پاندمی) چالش فعلی را پشت سر خواهیم گذاشت.

وزیر بهداشت فرانسه نیز روز دوشنبه هشدار داد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور در اوایل ماه ژانویه به ۲۵۰ هزار نفر در روز خواهد رسید.

بر اساس آمار وبگاه آماری worldometers، فرانسه از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون حدود ۱۰ میلیون ابتلا و بیش از ۱۲۳ هزار و ۷۰۰ فوتی را ثبت کرده است. 

سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد موارد ابتلا به اُمیکرون در هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت دو برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب است، برخوردار است. 

از سوی دیگر، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا گفته سویه بشدت سرایت‌پذیر اومیکرون اکنون سویه غالب کرونا در آمریکا است و ۷۳ درصد از موارد ابتلا در این کشور را تشکیل می‌دهد.

منابع خبری گزارش داده‌اند شمار ایالت‌هایی در آمریکا که در آن‌ها میزان بستری بر اثر کرونا به بالاترین حد در ماه‌های اخیر رسیده افزایش یافته است.

دانشگاه «جانز هاپکینز» بامداد پنجشنبه اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا مجموعاََ بیش از ۴۲۰ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده که بیشترین میزان مبتلای روزانه از زمان آغاز همه‌گیری در این کشور است.

سویه جدید ویروس کرونا اولین بار در آفریقای جنوبی و کشورهای واقع در جنوب قاره آفریقا شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده تحلیل‌ها نشان می‌دهد جهش‌های موجود در سویه اُمیکرون فعالیت‌های خنثی‌کننده آنتی‌بادی‌ها و در نتیجه ایمنی طبیعی بدن را کاهش می‌دهد.

پیش‌تر یک متخصص سرشناس ویروس‌شناسی در آمریکا هشدار داد که ۳۲۰۰۰ نفری که انتظار جشن کریسمس و سال نو را در این کشور دارند، قبل از آن به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. اظهارات دکتر «گرگوری پولند» در حالی مطرح شده که توالی نشان می‌دهد سویه جدید اُمیکرون کرونا به نیمی از کل ایالت‌های ایالات متحده راه یافته است. 

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته با بیان اینکه مواردی از ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا در کاخ سفید نیز مشاهده شده، گفت سویه اُمیکرون در این کشور به سویه غالب تبدیل شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول