اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: درصدد توسعه همکاری نظامی با بلاروس هستیم

وزیر خارجه روسیه شامگاه جمعه گفت به دلیل عدم آمادگی غرب برای یک راه حل میانی، همکاری نظامی با بلاروس را افزایش خواهیم داد.

لاوروف: درصدد توسعه همکاری نظامی با بلاروس هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز جمعه گفت به دلیل عدم آمادگی غرب برای یک راه حل میانی، روسیه و بلاروس درصدد توسعه همکاری نظامی خود هستند.

وی که با خبرگزاری تاس مصاحبه می‌کرد، گفت: «وظیفه وزارت امور خارجه، ایجاد راه‌حل برای موضوعات از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیکی بوده اما به دلیل عدم آمادگی غرب برای راه‌حل‌های میانی، برنامه‌های ما (با بلاروس) شامل تقویت همکاری در زمینه‌های نظامی می‌شود».

وزیر خارجه روسیه گفت که سند مهم برای این اقدام، در توافقی قرار دارد که مجلس روسیه روز 4 نوامبر در زمینه اتحاد بین روسیه و بلاروس به امضا رساند.

لاوروف گفت که این کشور تغییرات مهمی که طی سال‌های اخیر در اوضاع نظامی-سیاسی در شرق اروپا روی داده را کاملا زیر نظر دارد.

با افزایش تنش‌ها میان مسکو و کشورهای غربی، «ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس اعلام کرد، کشورش آمادگی میزبانی موشک‌های اتمی روسیه را دارد.

ماکی در مصاحبه‌ای گفت: «آنچه رئیس جمهور آلکساندر لوکاشنکو گفت، اینکه ما احتمال استقرار تسلیحات اتمی در قلمرو بلارس را داریم، یکی از پاسخ‌های احتمالی در صورت اقدامات اتحاد آتلانتیک شمالی در قلمرو لهستان خواهد بود».

اظهارات وزیر امور خارجه بلاروس در حالی صورت می‌گیرد که  ارتش این کشور اعلام کرده روسیه بمب‌افکن‌های راهبردی «Tu-22M3» خود را برای گشت‌زنی مشترک با جنگنده‌های بلاروسی به این کشور فرستاده‌اند.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس دهم آذر ماه گفته بود، در صورتی که موشک‌های اتمی ناتو در لهستان مستقر شود، وی نیز از استقرار تسلیحات اتمی روسیه در بلاروس استقبال می‌کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول