اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

مسؤولان باید از هم اکنون برای تامین آب شرب در تابستان وارد عمل شوند

استاندار البرز گفت: از مدیرکل آبفای استان خواسته ام برای تابستان امسال پیش بینی‌های لازم را داشته باشد که قطع شدن آب را نداشته باشیم.

مسؤولان باید از هم اکنون برای تامین آب شرب در تابستان وارد عمل شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، شامگاه پنج شنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی و شهردار فردیس، گفت: در خصوص تسریع در تکمیل بیمارستان این شهرستان بدنبال حل موانع هستیم و به طور بزودی وضعیت پیمانکار مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: مشکل تامین آب شرب مربوط به تمامی شهرستان‌های استان است از این رو برای حل اساسی این مشکل و افزایش حق آبه استان و همچنین زیرساخت‌های بهره برداری از آن با وزارت نیرو وارد رایزنی شده‌ایم و نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

عبداللهی گفت: رینگ آب رسانی استان تکمیل نیست از این رو سهمیه جدید از محل سدهای استان به طور کامل وارد مدار نشده، درصدد هستیم میزان بهره برداری از آب‌های زیرزمینی را به ۵۰ درصد برسانیم و برای این امر باید حق آبه جدید دریافت کنیم.

وی افزود: از مدیرکل آبفای استان خواسته ام برای تابستان امسال پیش بینی های لازم را داشته باشد که قطع شدن آب را نداشته باشیم؛ همچنین باید آرامستان فردیس نیز ایجاد شود و اگر آرامستان‌های محلی متروکه در محله ها وجود دارد، باید احیا شود.

وی افزود: فردیس مشکلات ترافیکی جدی دارد که شورای ترافیک باید به صورت خاص برای این شهرستان برنامه ریزی داشته باشد. موضوعات انتزاع کامل شهرداری های فردیس و کرج باید به صورت تخصصی در جلسه ای مورد بررسی قرار گیرد و موانع آن برطرف شود؛ از طرفی سرانه‌های آموزشی در سراسر البرز و بویژه فردیس پایین است از این رو باید از ظرفیت خیرین استفاده بیشتری کنیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه جلسات را تا زمانی که مشکلات حل شود، ادامه خواهیم داد چراکه با پیگیری و بررسی مستمر، می توانیم برای همه مشکلات چاره اندیشی کنیم، تصریح کرد: باید ساخت و ساز ها با نظارت ویژه ای صورت گیرد و جلوه های بصری شهر رعایت شود.

عبداللهی افزود: شهر باید هویت ایرانی اسلامی داشته باشد و ورودی های شهر از المان و نماد شایسته ای برخوردار شود. باید آرامش، زیبایی و نظافت را در کالبد شهرهای استان زنده کنیم و این کار با حضور فعال شوراهای اسلامی و شهرداران محقق می شود.

وی یادآور شد: باید فضای سبز را در استان توسعه دهیم و برای این منظور نهضت درختکاری باید راه‌اندازی شود و هر شهروند یک درخت را کاشت و مراقب کند. باید فرهنگ‌سازی را در خصوص تفکیک زباله از مبدا آغاز کنیم تا عده ای از وجود زباله گردان و کودکان برای این منظور استفاده نکنند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول