اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تخلیه هزاران نفر در ایالت کلرادو به دلیل تندباد/قطع گسترده برق

وزش تندباد در بخش‌هایی از ایالت کلرودا باعث قطع گسترده برق شده و مسئولان را به تخلیه هزاران نفر وادار کرده است.

تخلیه هزاران نفر در ایالت کلرادو به دلیل تندباد/قطع گسترده برق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  وزش باد شدید در برخی مناطق شهرستان «بولدر» در ایالت کلرادو باعث تخریب خطوط انتقال برق شده و مسئولان را به تخلیه هزاران نفر وادار کرد.

طبق گزارش وبگاه شبکه خبری بلومبرگ، سرعت تندباد در این منطقه به ۱۱۰ مایل در ساعت (معادل ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت) رسیده است. مسئولان از ساکنان در بخش‌های «سوپریور» و «لوئیزویل» که مجموعاً ۳۳۰۰۰ نفر جمعیت دارند خواسته‌اند این مناطق را تخلیه کنند.

سازمان هواشناسی ملی آمریکا در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «اگر در لوئیزویل هستید با خطر جانی مواجه هستید. به سرعت منطقه را ترک کنید.»

تصاویر راداری سازمان هواشناسی آمریکا نشان داد ستونی از دود منطقه‌ای به وسعت بیش از ۷۰ مایل را در بر گرفته است. رسانه‌ها گزارش داده‌اند برق بیش از ۴۷۰۰۰ واحد مسکونی و تجاری در ایالت کلرودا قطع شده است.

این اتفاق نزدیک به ۲۰ روز بعد از وقوع طوفانی با ده‌ها کشته در مرکز و جنوب آمریکا رخ داده است. روز ۲۱ آذرماه رسانه‌های آمریکا گزارش داده بودند گردباد بی‌سابقه در ایالت «کنتاکی» آمریکا و وقوع طوفان در مرکز و جنوب آمریکا جان دست‌کم یکصد نفر را گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول