اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جبهه آزادیبخش فلسطین: باید از نقش سوریه در حمایت از فلسطین تقدیر شود

دبیرکل جبهه آزادیبخش فلسطین گفت که باید از نقش سوریه در حمایت از فلسطین تقدیر شود.

جبهه آزادیبخش فلسطین: باید از نقش سوریه در حمایت از فلسطین تقدیر شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «طلال الناجی» دبیرکل جبهه آزادیبخش فلسطین، در سخنانی گفت که سوریه مستحق این است که به خاطر حمایت از گروههای مقاومت فلسطین مورد تقدیر قرار گیرد.

به نوشته المیادین، او با اشاره به برخی اختلافات ادعایی میان حماس و دولت دمشق در برهه‌ای از بحران سوریه، گفت که حماس باید به ترمیم این شکاف اقدام کرده و به خطای خود در قبال این کشور اعتراف کند.

او افزود: « به رهبران حماس گفتم که باید نقش سوریه در حمایت از مقاومت به خصوص در زمینه آموزش و تأمین سلاح به زبان آورده شود و سوریه مستحق تقدیر است.»

این شخصیت فلسطینی همچنین گفت این سوریه بود که به حماس و جهاد اسلامی موشک‌های ضد زره کورنت داد.

در این راستا روزنامه الاخبار لبنان پس از جنگ ۱۲ روزه غزه در گزارشی نوشته بود که پس از چند سال قطع ارتباط میان حماس و دمشق از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ و خارج شدن حماس از سوریه، دو طرف، به‌رغم انتقادات داخلی در پایگاه‌هایشان خود را برای بازگرداندن روابط آماده می‌کنند.

این روزنامه لبنانی همچنین نوشت که پس از گذشت حدود ده سال از زمان قطع ارتباط دمشق و حماس، پیروزی مقاومت در نبرد «شمشیر قدس» دَر را برای بازگشت روابط میان دو طرف به حالت عادی باز کرد.

پس از پایان جنگ ۱۲ روزه، بشار اسد به گروههای فلسطینی پیام تبریک ارسال کرد و با پاسخ مثبت فلسطینی‌ها و حماس مواجه شد. هرچند همچنان برخی مخالفت‌ها در درون حماس و دولت دمشق برای بازگشت به روابط پیشین وجود دارد، اما شرایط بسیار بهتر از سال‌های گذشته است و به نظر می‌رسد یخ میان طرفین در حال ذوب شدن است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول