اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

راهکارهای علمی و اجتماعی برای حل معضلات مترو/ بساط گستران شهر زیرزمینی جمع می‌شوند؟

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به حضور دستفروشان و کودکان کار در مترو گفت:برای رفع این مسائل به دنبال راهکارهای علمی و اجتماعی هستیم.

راهکارهای علمی و اجتماعی برای حل معضلات مترو/ بساط گستران شهر زیرزمینی جمع می‌شوند؟

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس،  اولین نشست علمی ـ تخصصی آسیب‌شناسی مسائل مرتبط با سیستم حمل‌ونقل ریلی شهری با هماهنگی معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه  برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران ارائه و پیشنهاداتی مطرح شد.

در ادامه جلسه صادقی جامعه‌شناس، دانشیار دانشگاه تهران دانشکده علوم اجتماعی، خاکساری دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی، محمود منیعی پژوهشگر و فعال اجتماعی، دکتر نیلچی زاده پژوهشگر و محقق، دکتر فیاض‌بخش پژوهشگر و محقق، روح‌افزا پژوهشگر و دکتر زینب جهان‌دار پژوهشگر حوزه آسیب‌های اجتماعی، نیز نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

سپس نایب‌رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه نیز در پایان جلسه با اشاره به اینکه این جلسه برای اولین‌بار با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود گفت: امروز ما دچار مصائب و مشکلاتی در جامعه هستیم و مترو به‌عنوان نمایشگاه این مشکلات است.

وی تصریح کرد: همان‌طور وعده کرده بودیم مسائل و معضلات اجتماعی را با حضور صاحب‌نظران و اندیشمندان بررسی می‌کنیم تا در یک جمع‌بندی فکری و علمی با تفکرات مختلف صاحب‌نظرانی که اندیشه‌های متفاوتی دارند به نتایجی برسیم.

وی افزود: جمع‌بندی و حاصل این گفتگوها می‌تواند به برنامه‌های عملیاتی منتج شود که به بهترشدن حال شهر و شهروندان و مسافران مترو کمک کند.

شایسته با اشاره به اینکه بساط گستران، دست‌فروشان، کودکان کار، ناهنجاری و ورود برخی از آقایان به واگن ویژه بانوان معضلاتی هستند که با آنها روبرو هستیم خاطرنشان کرد: اینها پدیده‌های اجتماعی هستند برای رفع این مسائل به دنبال راهکارهای علمی و اجتماعی هستیم، چرا که ما نمی‌توانیم سریع به نتیجه مطلوبی برسیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: امروز اولین جلسه‌ای بود که شرکت بهره‌برداری مترو میزبان اساتید دانشگاهی و اساتید علوم اجتماعی و بانوانی که در این قضیه در واقع نظرات متنوع و متفاوتی دارند، برگزار شد.

وی افزود: رویکردهای ایجابی را بر رویکردهای سلبی در حوزه اجتماعی بیشتر می‌پسندیم. در همه دنیا این رویکرد اهمیت دارد ولی برای اولویت‌بندی نیاز است که جمع‌بندی فکری صورت گیرد و ما به یک سری مسائل و راهکارهای مشخصی برسیم.

شایسته خاطرنشان کرد: در این فرصت کوتاهی که توفیق خدمتگزاری به شهر و شهروندان را پیدا کرده‌ام در کنار وظایف اصلی ما که در واقع کاهش سرفاصله حرکت قطارها، افزایش حرکت قطارها و افزایش ایمنی مسافران است، این موضوعات اجتماعی را هم برای بهبود کیفیت و ارتقای خدمات در نظر گرفته و با جدیت در دستور کار قرار داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول