اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  سواد رسانه

ویدئو| یکی بخرید دوتا ببرید...!

یکی از تکنیک‌های اقناع مخاطب توسط رسانه‌ها ماجرای بازارگرمی‌های فضای مجازی است. روشی است که رسانه به‌وسیله آن دیگران را ترغیب و آن‌ها را در رسیدن به اهداف مورد نظرش کمک می‌کند.

ویدئو| یکی بخرید دوتا ببرید...!

گروه سوادرسانه خبرگزاری فارس، حتماً شما هم با تبلیغاتی از این دست مواجه شده‌اید که با خرید یک محصول، دو محصول به خانه ببرید یا با خرید محصولات یک شرکت در قرعه‌کشی یک دستگاه آپارتمان شرکت کنید. با اشتراک سه‌ماهه در یک سایت هدیه ویژه بگیرید و یا از تخفیف‌های 50درصدی به مناسبت‌های مختلف بهره‌مند شوید. این نوع آگهی‌ها، یکی از تکنیک‌های اقناع مخاطب توسط رسانه‌هاست. رسانه‌ها با این روش می‌خواهند ما را قانع کنند که از محصولاتشان استفاده کنیم یا حتی با عقایدشان همراه شویم. پرسش مهم اینجاست که ما به‌عنوان مخاطب چطور با آن مواجه شویم؟ باید اساس انتخابمان را بر کیفیت و ارزش آن محصول بگذاریم نه بر اساس پیشنهادهای تشویقی. به عبارت دیگر تشویق‌ها باعث نشود که چشمانمان را بر روی ضعف‌های یک محصول ببندیم و گرفتار ماجرای یکی بخر دوتا ببر بشویم.

در ادامه ویدئوی زیر را ببینید:

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول