اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش قیمت نفت در روزهای پایانی سال 2021

در حالی که سال 2021، روزهای پایانی خود را طی می کند، قیمت نفت در بازارهای جهانی روند افزایشی دارد و امروز بشکه ای 79.33 دلار معامله شد.

افزایش قیمت نفت در روزهای پایانی سال 2021

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، پس از افزایش یک شبه قیمت نفت به دنبال انتشار آمارهای صنعتی که کاهش در ذخایر نفت آمریکا را نشان داد، قیمت ها امروز نیز به علت احتمال افزایش تقاضا بالا رفت.

هر بشکه نفت برنت با 39 سنت افزایش 79.33 دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با 28 سنت افزایش 76.26 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی در نزدیکی بالاترین رقم در یک ماه گذشته در حال معامله هستند و یکی از عوامل تقویت قیمت آنها، رشد ارزش سهام در جهان عنوان شده است.

آمارهای موسسه آمریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 24 دسامبر 3.1 میلیون بشکه کاهش یافته است. ذخایر بنزین و سایر فرآورده های نفتی آمریکا نیز کاهش یافته است.

آمار رسمی در ساعات پایانی امروز توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

به گفته تحلیلگران و منابع شرکتی،  روسیه به علت کمبود ظرفیت تولید مازاد، بعید است بتواند هدف تولیدی در ماه می را که رسیدن به سطح تولید پیش از همه گیری کرونا است، محقق کند اما در اواخر سال آینده می تواند این هدف را محقق کند.

الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه که مسئول روابط مسکو با گروه اوپک پلاس است، گفته بود انتظار می رود تولید نفت روسیه در ماه می به سطح قبل از همه گیری یعنی حدود 11.33 میلیون بشکه در روز تولید نفت و گاز و میعانات گازی برسد.

سرمایه گذاران در انتظار نشست اوپک پلاس در 4 ژانویه هستند که در آن در مورد ادامه افزایش تولید روزانه 400 هزار بشکه ای در ماه فوریه تصمیم گیری می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول