اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

قرقیزستان: آماده همکاری با چین در چارچوب یک کمربند - یک جاده هستیم

نخست‌وزیر قرقیزستان در دیدار با نماینده ویژه دولت چین، درباره تقویت همکاری‌های دو جانبه از جمله پروژه یک کمربند - یک جاده گفت‌وگو کرد.

قرقیزستان: آماده همکاری با چین در چارچوب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «آکیلبیک جباراف» نخست‌وزیر قرقیزستان با «لی هوی» نماینده ویژه دولت جمهوری خلق چین در اوراسیا دیدار و در باره تقویت همکاری های دو جانبه، از جمله پروژه "یک کمربند - یک راه"  گفت و گو کرد.

وی در این دیدار خاطر نشان کرد: قرقیزستان به توسعه همه جانبه روابط بین دولتی و همکاری های چند جانبه با جمهوری خلق چین اهمیت زیادی می دهد.

وی افزود: "در طول سال‌ها، به لطف تلاش‌های متقابل، کشورها روابط خوب همجواری، دوستانه و اعتماد ایجاد کرده و حفظ کرده‌اند. همکاری ما با مشارکت پایدار و حمایت متقابل در همه موضوعاتی است که منافع اساسی مردم دو کشور را تامین می کند."

«جباراف» همچنین از کمک‌های بشردوستانه دولت جمهوری خلق چین در دوره سخت همه‌گیری ویروس کرونا و همچنین برای حمایت در تضمین امنیت غذایی قدردانی کرد.

لازم به ذکر است که در این دیدار رئیس کابینه وزیران بر علاقه طرف قرقیزستان به اجرای پروژه های سرمایه گذاری مشترک و زیرساختی و توسعه تجارت متقابل تاکید کرد.

 وی گفت: "اجرای پروژه ساخت خط آهن «چین - قرقیزستان – ازبکستان» برای قرقیزستان استراتژیک است و برای اینکه  تبدیل به یک کشور ترانزیتی می شود بسیار مهم است.

«جباراف» همچنین بر لزوم تقویت بیشتر همکاری ها در چارچوب پروژه «یک کمربند - یک راه» اشاره کرد.

«لی هوی» نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که دو کشور سطح بالایی از روابط دوجانبه و همکاری های چند جانبه دارند و گفت: "جمهوری خلق چین همچنان یک همسایه و شریک قابل اعتماد برای جمهوری قرقیزستان خواهد بود. ما همچنین علاقه مند به ادامه همکاری های دوجانبه هستیم."

لی هوی همچنین خاطرنشان کرد که سطح بالای روابط قرقیزستان و چین سهم مهمی در تضمین امنیت منطقه به طور کلی دارد.

گفته می شود که در این دیدار، طرفین در مورد موضوعات مهم همکاری های تجاری و اقتصادی از جمله افزایش حجم تردد محموله ها در ایست های بازرسی قرقیزستان و چین گفتگو کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول