اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

مقام آمریکایی: پرواز جت‌های چین برفراز تایوان خطر اشتباه محاسباتی به همراه دارد

یک مقام آمریکایی می‌گوید واشنگتن از چین خواسته پروازهای نظامی خود در نزدیکی تایوان را متوقف کند زیرا افزایش این ماموریت‌ها خطر اشتباه محاسباتی را در پی دارد.

مقام آمریکایی: پرواز جت‌های چین برفراز تایوان خطر اشتباه محاسباتی به همراه دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بلندپایه ترین مقام آمریکایی در تایوان گفت که ایالات متحده چین را به شدت ترغیب کرده است تا پروازهای نظامی مکرر خود در نزدیکی این جزیره متوقف کند.

به گزارش هفته نامه «نیوزویک» «سندرا اودکرک» مدیر مؤسسه آمریکایی «ای تی آی»  در تایوان که سفارت بالقوه آمریکا در تایوان محسوب می‌شود، گفت که این فعالیت‌ها خطر اشتباه محاسباتی را در سراسر تنگه تایوان در پی دارد.

این مقام آمریکایی در پاسخ به سئوالی در مورد تشدید فعالیت‌های نظامی چین گفت: «ما معتقدیم که این ماموریت‌های هوایی به منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان بی‌ثبات‌کننده است. آنها خطر اشتباه محاسباتی را به دنبال دارند. ما قویاً چین را تشویق کرده‌ایم که این کار را متوقف کند.«

وزارت دفاع تایوان سه شنبه شب به وقت تهران مدعی شد که پنج فروند جنگنده و هواپیمای تجسسی ارتش چین وارد منطقه شناسایی و پدافندی جزیره شدند. وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که پنج فروند جنگنده و هواپیمای تجسسی ارتش چین وارد منطقه شناسایی   و پدافندی جزیره شدند.

حساب توییتری وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که پنج فروند هواپیمای نظامی چین از جمله سه فروند هواپیمای تجسسی «وای -۸»  و دو فروند جنگنده «جی-۱۱» وارد منطقه پدافندی تایوان در جنوب غربی این جزیره شدند.  وزارت دفاع تایوان از رهگیری این جت‌های نظامی و اعزام سریع جنگنده‌های خود برای بیرون راندن جنگنده‌ها و هواپیماهای نظامی چین خبر داد.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین چندی قبل ضمن تاکید مجدد بر عزم پکن برای تحت کنترل درآوردن تایوان، وعده داد که این جزیره بالاخره به سرزمین اصلی چین ملحق خواهد شد. وانگ طی سخنرانی در پکن با تشبیه تایوان به «یک مسافر» سرگردان، گفت این جزیره نهایت به خانه باز خواهد گشت و مهره شطرنج برای بازی کشورهای غربی نیست. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول