اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پیشنهاد مقام روسیه برای استقرار جنگنده‌های مجهز به موشک ابرفراصوت نزدیک سوریه

یک مقام عالی رتبه پارلمانی روسیه پیشنهاد کرده که این کشور می‌‌تواند در اقدامی بازدارنده، کشتی‌های جنگی مجهز به موشک‌های ابرفراصوت رادر سواحل سوریه مستقر کند.

پیشنهاد مقام روسیه برای استقرار جنگنده‌های مجهز به موشک ابرفراصوت نزدیک سوریه

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام عالی رتبه دولت روسیه پیشنهاد کرده که این کشور ممکن است کشتی‌های جنگی مجهز به موشک‌های ابرفراصوت «زیرکان» را در نزدیک سوریه مستقر کند.

به نوشته وبگاه «دیفنس نت» «آندری کارتاپولوف» رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه در این باره گفت: «ما هنوز در دریای مدیترانه پایگاه داریم که حمیمیم است. در بندر طرطوس نیز سامانه موشکی ساحلی وجود دارد. می‌توان کشتی‌های مجهز به موشک‌های ابرفراصوت زیرکان نیز در آنجا داشت که چنین اقدامی کل دریای مدیترانه را مسدود خواهد کرد.»

وی گفت که «اقدامات نظامی لزوماً به معنای جنگ نیستند. این اقدامات به معنی ایجاد تهدیدهای مستقیم برای دشمنان ما هستند تا آنها را وادار کنیم از اقدامات بعدی‌شان دست بکشند.»

این مقام ارشد روس گفت: «یعنی آنها زمانی چنین خواهند کرد [از اقدامات بعدی‌شان منصرف می‌شوند] که بتوانند با تهدیدی فوری درباره احتمال نابودی تجهیزات نظامی‌شان در شرق اروپا، سامانه‌های کنترل و ناوهای هواپیمابرشان مواجه هستند.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه چندی قبل درباره تسلیحات ابرفراصوت روسیه اظهار نظر کرد و گفت که روسیه در آینده نزدیک به موشک‌های ابرفراصوت جدید مستقر در دریا با حداکثر سرعت ۹ ماخ مجهز خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه گفت که مسکو و واشنگتن برابری اتمی خود را حفظ می‌کنند، اما وقتی صحبت از تسلیحات جدید به میان می‌آید، روسیه رهبر جهان در این زمینه است.

وی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت، روسیه و ایالات متحده برابری کلی در شمار موشک و  کلاهک‌ اتمی را حفظ می‌کنند، اما روسیه بدون قید و شرط رهبر تحولات امیدوارکننده است و ما نه تنها دارایی‌های سنتی در اختیارمان را نو‌سازی می‌کنیم، بلکه سلاح‌های جدید می‌سازیم.»

رئیس جمهور روسیه افزود که کشورهای دیگر قطعاً در آینده موشک‌های مافوق صوت خواهند داشت، اما تا آن زمان، روسیه احتمالاً دفاعی مناسب خواهد داشت.

پوتین گفت: «من همیشه گفته‌ام و اکنون می‌توانم آن را تکرار کنم که کشورهای نظامی پیشرو جهان البته همان سلاح‌هایی را در اختیار خواهند داشت که روسیه امروز دارد. منظور من سلاح‌های ابرفرا صوت است. اما از سال ۲۰۱۸ زمانی که روسیه از سلاح‌های ابرفراصوت جدید خود رونمایی کرد هیچ کس دیگری این سلاح‌ها را در اختیار نداشت. آنها در نهایت این سلاح را توسعه داده‌اند، اما من فکر می‌کنم که ما می‌توانیم شرکای خود را با این واقعیت تحت تأثیر قرار دهیم که وقتی آنها این سلاح را به دست آورند، ما به احتمال زیاد ابزاری برای مقابله با آن خواهیم داشت.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول