اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

روایت بانوی ایرانی رکوردار شنا با دستان بسته در دنیا!

بانوی شناگر و رکوردار گینس گفت:‌موفق شدم سه رکورد گینس جهانی را از دست آقایان بگیرم.

روایت بانوی ایرانی رکوردار شنا با دستان بسته در دنیا!

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، الهام سادات اصغری، رکورددار گینس در شنا با دستان بسته در آب‌های آزاد در برنامه شب نشینی شبکه جام جم،گفت:لطف مردم است که به من لقب بانوی دریا را دادند اما دوست دارم خاک پای مردمم باشم.

وی ادامه داد:موفق شدم سه رکورد گینس جهانی را از دست آقایان بگیرم. رکورد خانم‌ها برایم جذابیتی ندارد. 

اصغری تصریح کرد:اولین رکوردم در سال 2017 با دست بسته بود؛ یعنی با دستبند پلیس دستانم را بستم و فقط با پا شنا کردم.

وی گفت:این رکورد قبلا دست یک مرد ایتالیایی بود که من توانستم مسافت بیشتری را در مدت زمان کمتر با این شرایط طی کنم و رکورد بزنم. دو کیلومتر و 400 متر در زمان کمتر با شنای در دریا شکستم.

وی بیان کرد: با پوشش اسلامی که باید در داخل دریا می‌پوشیدم برایم چالش بود اما بازهم این رکورد را شکستم. با کمک مادر و خواهرم لباسی را طراحی کردیم اما با این حال آب شور را که جذب می کرد نزدیک 6 کیلوگرم به وزنم اضافه می‌کرد که همین باعث شد بعد از رکورد بدنم زخم های زیادی را بردارد.

بانوی دریا افزود: رکورد دوم این بود که همان رکورد اولم را در گینس ارتقا دادم اما رکورد سوم چالش یک کتف بسته بود که پیش از من دست یک آقای بلغارستانی بود که قدش دو متر بود. چالش آن فقط استقامت و مسافت بود.

اصغری تصریح کرد: این آقا پیش از این با تفاوت ثانیه رکورد را شکسته بود که 5 ساعت و 13 دقیقه ده کیلومتر را شنا کرده بود. من از کنارک تا چابهار را شنا کردم و در دریای عمان که روی آن آرام و زیر آن پر تلاطم است رکورد شکنی کردم که شنایم در 4 ساعت و 58 دقیقه به پایان رسید.

اصغری درباره مراحل شکستن رکورد گینس، ادامه داد: هر وقت بخواهیم می‌توانیم آن را بشکنیم و هر وقت بدانیم می‌توانیم آن رکورد را بشکنیم می‌توانیم به آن حمله کنیم. هیچ وقت برای اهداف و آرزوهایم خیال پردازی نکرده‌ام همیشه برای آن‌ها جنگیده‌ام و با تمام قدرت وقتی نه می‌شنوم باعث می‌شود قوی تر عمل کنم.

وی عنوان کرد: زمانی که من نه می‌شنوم فقط باید بجنگم و ادامه دهم و در قانون زندگی من درجا زدن ممنوع است هر اتفاقی بیفتد زندگی ادامه دارد و باید با قدرت به مسیرمان ادامه دهیم.

این بانوی شناگر ایرانی درباره سومین رکورد جهانی‌اش، اظهار داشت: در رکورد سومم زمانی که در آب پریدم چون دستم بسته بود آب در عینکم رفت و چون زمان مهم بود و دستم هم بسته بود نمی‌توانستم آب داخل عینک را خالی کنم و همه آن 4 ساعت را با آب شور دریا که در عینکم بود سر کردم تا رکوردم آسیبی نبیند و به مدت دو هفته چشمم بسته بود.

اصغری خاطر نشان کرد: ما جزو کشورهایی هستیم که نماینده گینس در کشورمان نمی‌آید. با همکاری یکی از همکارانم رکوردها را شناسایی می‌کنیم و او مشاور ثبت رکوردهای گینس است که پس از گرفتن فیلم و ارسال آن به دفتر گینس، هزینه داوری آن را پرداخت می‌کنیم و آن‌ها تایید می‌کنند و اگر قبول کردند رکورد را داوری می‌کنند و اگر ثبت شود روی سایت ثبت می‌شود و مدرک آن را از دفتر دبی دریافت می‌کنیم.

وی گفت: این رکورد مزایای مالی خاصی ندارد اما همین که می‌توانم به عنوان یک بانوی ایرانی به نمایندگی از همه بانوان سرزمینم در عرصه جهانی بدرخشم ارزشمند است. در کل تاریخ ایران اولین بانوی ایرانی هستم که به کتاب گینس دست یافتم و مدرکم در این سایت ثبت شده است. اکثر هزینه‌های ثبت رکوردم را خودم تامین کرده‌ام و گاهی هم اسپانسر داشتم. 

رکورددار شنای گینس درباره فیلم و مستندی که از او ساخته شده است، بیان کرد: همزمانی که رکورد سوم گینس را شنا می‌کردم فیلم مستندم به کارگردانی طهورا ابوالقاسمی رقم می‌خورد که در حال حاضر هم در حال فیلم برداری و رسیدن به مرحله مونتاژ است. فیلم سینمایی من نیز به کارگردانی سحر مسیبی و به اسم «ارکا» و با نقش آفرینی ترانه علیدوستی در فستیوال دوحه قطر با این که جزو شرکت کننده‌ها نبود جایزه بهترین مخاطب را گرفت.

اصغری تصریح کرد:خیلی زود احساساتی می‌شوم و وقتی آدم به تصویر زندگی خودش و چالش‌های پشت سرش نگاه می‌کند و می‌بیند برای رویاهایش جنگیده و به آرزوهایش جامه عمل پوشانده حس خیلی خوبی دارد.

وی ادامه داد: من کارمند خدا هستم وقتی سر چهارراه می‌رسم و کشف پای کودکان کار را می‌بینم و وقتی به آنها کفش می‌دهم تا پایشان گرم شود احساس خوبی دارم. خدا این لیاقت را به من داده است که به این کودکان کمک کنم.

بانوی دریا اظهار داشت: برای شکستن رکورد هر ورزشکاری آرزو دارد در المپیک شرکت کند و هر راننده‌ای آرزوی مسابقات رالی را دارد و اوج رکورد زدن نیز گینس است.

وی ابراز داشت: من فکر نمی‌کردم بتوانم به گینس برسم اما همه تلاشم این بود که رکورد را از دست آقایانی که در کشورهای دیگر با انبوهی از امکانات، کشتی محافظ، مربی انگیزشی، پزشک و بسیاری موارد دیگر رکورد می‌زنند، تک و تنها با توکل به خدا بگیرم. 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول