اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افزایش بیماری‌های ویروسی در کودکان در خراسان شمالی

متخصص اطفال خراسان شمالی از افزایش آمار مراجعه‌کنندگان به بخش اطفال و بستری‌های بیمارستان امام علی(ع) بجنورد با شروع فصل سرما و شیوع ویروس‌های سرمادوست در استان خبرداد و گفت: بیماری‌های ویروسی در کودکان افزایش پیدا کرده است.

افزایش بیماری‌های ویروسی در کودکان در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز مهسا خسروجردی، متخصص اطفال و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها با اعلام افزایش بیماری‌های ویروسی در کودکان در استان، اظهارکرد: در فصول سرد، ویروس های سرمادوست مانند آنفلوانزا فعال تر و موجب افزایش بیماری های ویروسی کودکان می شوند.

وی با اشاره به افزایش تعداد کودکان مبتلا به بیماری ویروسی، گفت: مراجعه‌کنندگان به بخش اطفال و بستری‌های بیمارستان امام علی(ع) بجنورد در روزهای گذشته افزایش یافته است.

متخصص اطفال و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به این که بیشتر بستری های این بخش، کودکان ۳ ماهه تا ۳ ساله هستند، افزود: این بیماران با علایم تنفسی مراجعه کرده و بستری شده اند که ۱۰ تا ۲۰ درصد آن ها نیز به کرونا مبتلا هستند.

وی با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: پرهیز از قرارگرفتن در اجتماعات، زدن ماسک، شست و شوی مرتب دست‌ها و داشتن تغذیه سالم و مناسب از شیوع بیماری‌های ویروسی در کودکان جلوگیری می کند.

انتهای‌پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول