اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

فارس منتشر کرد؛ رونمایی از اساسنامه کمیته ملی المپیک/ ریاست شغل نیست+ سند

اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک برای این دوره از انتخابات اجرایی خواهد شد که خدمت رئیس، اعضای هیأت اجرایی و مجمع افتخاری بوده و شغل تلقی نمی‌شود.

فارس منتشر کرد؛ رونمایی از اساسنامه کمیته ملی المپیک/ ریاست شغل نیست+ سند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بالاخره بعد از چند سال فعالیت و رفت و برگشت اساسنامه کمیته ملی المپیک به مراجع مختلف از جمله کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)، دولت، مجلس و شورای نگهبان، بالاخره 24 آبان ماه امسال سخنگوی شورای نگهبان از تایید اساسنامه خبر داد تا کمیته ملی المپیک بتواند انتخابات این دوره خود را براساس آن برگزار کند. طبق برنامه اعلام شده انتخابات کمیته 17 اسفندماه برگزار خواهد شد.

تیرماه سال گذشته، شورای نگهبان به برخی از مواد اساسنامه کمیته ایراداتی داشت که با نامه‌نگاری‌های صورت گرفته از سوی کمیته ملی المپیک و همین طور دولت، بالاخره این اساسنامه تایید شد. اساسنامه کمیته ملی المپیک بعد از تایید در هیات اجرایی و مجمع عمومی 29 بهمن 1397 به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) ارسال شده بود.

در این اساسنامه جدید که برای دور بعدی انتخابات کمیته اجرایی می‌شود، انتخاب دبیر کل از سوی رئیس کمیته ملی المپیک صورت می‌گیرد. همچنین براساس تبصره 3 ماده 16، داوطلب هایی که به نمایندگی فدراسیون‌های متبوع در انتخابات هیأت اجرایی شرکت می‌کنند، پس از انتخاب، به عنوان عضو حقیقی و برای یک دوره 4 ساله در ترکیب هیأت اجرایی قرار می‌گیرند.

نکته قابل توجه دیگر مربوط به ماده 19 است که می‌گوید: خدمت رئیس، اعضای هیأت اجرایی و مجمع افتخاری بوده و شغل تلقی نمی‌شود. رئیس و اعضا وظایف و مسئولیت‌های اجرایی به عهده نداشته و در قبال ارائه خدمات، حقوق دریافت نمی‌کنند اما پرداخت هزینه‌های سفر، اسکان و سایر هزینه‌های موجه در جهت انجام مأموریت محوله طبق ضوابط مقرر در آیین نامه‌های مالی و معاملاتی کمیته بلامانع است.

متن اساسنامه را در زیر مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول