اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بیشترین تهدید خسارت زلزله در نوار شمالی گلستان است/ 100 هزار واحد روستایی نیاز به نوسازی دارند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: بیشترین تهدید خسارت زلزله مربوط به نوار شمالی استان گلستان است که بر روی گسل زلزله قرار دارند.

بیشترین تهدید خسارت زلزله در نوار شمالی گلستان است/ 100 هزار واحد روستایی نیاز به نوسازی دارند

سیدمحمد حسینی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: ۲۰ درصد از واحدهای فرسوده در شهرستان گنبدکاووس است همچنین در شهرستان‌های آق‌قلا، کلاله و مراوه‌تپه است و بیشترین تهدید خسارت زلزله را دارند.

وی با بیان اینکه گنبدکاووس رتبه نخست خانه‌های ناایمن روستایی را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: بیشترین تهدید خسارت زلزله مربوط به شهرستان گنبدکاووس است اگر زلزله ۶ ریشتری رخ دهد واقعا فاجعه است.

رئیس بنیاد مسکن گلستان از ثبت‌نام ۱۷ هزار گلستانی در سامانه بنیاد مسکن خبر داد و گفت: رمز موفقیت بنیاد مسکن مشارکت مردمی است.

تعداد ۱۰۰ هزار واحد روستایی در گلستان نیاز به نوسازی دارند

حسینی با بیان اینکه تعداد ۱۰۰ هزار واحد روستایی در گلستان نیاز به نوسازی دارند، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن کشور برنامه‌ای را تدوین کرده تا افق ۱۴۱۰ واحدهای نیازمند بازسازی را تکمیل کنند و تا پایان سال ۱۴۱۰ جشن پایان نوسازی واحدهای فرسوده را بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید از خانه‌های ناایمن خارج شوند، افزود: تسهیلات مسکن به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان شد و پیشنهاد افزایش تسهیلات نیز داده شده و قطعا این تسهیلات افزایش خواهد یافت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اشاره به اینکه ۴۷ درصد از جمعیت گلستان در روستاها هستند، اظهار کرد: بنیاد مسکن به شهرهای دارای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز خدمت‌رسانی می‌کند و از لحاظ تامین اعتبار هیچ محدودیتی نداریم.

حسینی گفت: بیش از ۸۵ هزار واحد مسکونی در روستاهای گلستان از حمایت دولت برخوردار شدند و توانستند از تسهیلات استفاده کنند و کار نوسازی را انجام دهند و یا نوسازی را شروع کردند.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول