اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فرهنگ اهدای اعضای بدن افراد مرگ مغزی شده ترویج شود

امام جمعه ساوه گفت: اهدای اعضای بدن افراد مرگ مغزی شده به چند بیمار اقدام بزرگ و ارزشمندی است و باید این کار ترویج شود.

فرهنگ اهدای اعضای بدن افراد مرگ مغزی شده ترویج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در جریان دیدار‌ با خانواده مرحومه راضیه مروتی پرستار ایثارگر بیمارستان مدرس اظهار کرد: پرستاران همواره با تأسی و الگوگیری از حضرت زینب (س) خالصانه و عاشقانه به مردم خدمت کرده‌اند و این اقدام مرحومه مروتی نیز مهر تأییدی بر این موضوع است.

وی با بیان اینکه اهدای اعضای بدن این پرستار به چند بیمار اقدام بزرگ و ارزشمندی است و باید این فرهنگ ترویج شود افزود: پرستاران با جان و دل از بیماران مراقبت می‌کنند که خود از اجر بالایی برخوردار است حال اینکه در ماه مبارک رمضان این پرستار گرامی با اهدای اعضای خود به چند بیمار اجری به مراتب بیشتر در نزد پروردگار متعال خواهد داشت.

امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد: خدای بزرگ این کار ارزشمند شما را جبران خواهد کرد و صبر به شما عطا خواهد نمود.

سرپرست فرمانداری ساوه نیز با بیان اینکه پرستاران اقشاری پرتلاش و سخت‌کوش هستند گفت: این حرکت مجاهدانه مرحومه مروتی یک پیام بزرگ برای همه داشت و آن هم این بود که می‌توانیم بعد از مرگ نیز به دیگران زندگی ببخشیم.

مهدی الیاسی اظهار کرد: اکنون در فقدان این پرستار گرامی و مادرش همه شهرستان شریک غم این خانواده هستند و دعای خیر مردم و بیمارانی که وی پرستار آنها بوده‌اند توشه با ارزشی برای آخرتش خواهد بود.

رئیس بیمارستان شهید مدرس ساوه نیز با بیان اینکه مرحومه مروتی بیش از 10 سال در بخش جراحی مشغول خدمت بود گفت: بخش جراحی بیمارستان شهید مدرس بعد از همه‌گیری کرونا عملاً درگیر این بیماری بود و پرستاران این بخش نیز طی دو سال اخیر با کرونا سر و کار داشتند.

حبیب‌الله رضایی افزود: بدون اغراق آن مرحومه یکی از پرستاران خوب و با گذشت بیمارستان بود که در سالیان اخیر هیچ‌گونه گله و شکایتی از سوی بیماران یا همکاران گزارش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: این پرستار خدوم پیش از فوت کارت اهدای عضو دریافت کرده بود که پس از تأیید مرگ مغزی با اعزام به تهران اعضای بدنش به ۳ بیمار اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مرحومه راضیه مروتی پرستار بیمارستان شهید مدرس ساوه روز پانزدهم فروردین در آزادراه ساوه - تهران محدوده مأمونیه با خودروی شخصی خود با یک تریلر تصادف کرد که در این حادثه مادرش در دم فوت و او نیز چند روز بعد به دلیل مرگ مغزی جان باخت.

وی مادر پسری ٩ ساله بود که زمان مرگ ٣٢ سال داشت و ١٧ هفته باردار بود. گفتنی است کبد و کلیه این پرستار ایثارگر به سه بیمار اهدا شد.

پیکر وی روز جمعه روی دستان مردم ساوه تشییع و در جوار امامزاده سید هارون روستای طرازناهید به خاک سپرده شد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول