به گزارش خبرنگار فارس، مهدی شایسته مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه پس از استماع تذکرات و پیشنهادات اعضای شورای شهر تهران در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهرتهران گفت: از 1600 راهبر 59 درصد معاینات پزشکیشان را انجام نداده اند.
وی افزود: قبلا راهبران دو نفر بودند و به دستور مدیرعامل اسبق یک نفر شدند که خطاست.
شایسته با اشاره به اینکه در سیستم جذب راهبری مسائلی داریم و سقف سن در حال حاضر 35 سال باشد افزود: اینها باید اصلاح شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه انبارهای قطعات تخصصی مترو حتی یک دوربین هم ندارند از این شرایط ابراز شگفتی کرد وگفت: در روزگاری که بقالی ها هم دوربین دارد، چطور انبار قطعات تخصصی یک دوربین بالای سرش نیست.
وی با اشاره به اینکه مترو نیاز به 50 رام قطار عاجل و برای کاهش سرفاصله هم به 50 رام دیگر و 700 واگن دارد و 500 میلیارد تومان بودجه سریع از اولویت های ماست ابراز داشت: ساختارها باید اصلاح شود و مشخص نیست هولدینگ، بهره برداری، واگن سازی و شرکت مشاوره چرا با هم ارتباط ندارد؟ و این عدم انسجام آسیب زده است.
شایسته درباره اعضای کمیته سوانح نیز توضیح داد: نحوه تشکیل این کمیته، مصوبه شورای عالی ترافیک دارد و البته این نکته وارد است که جوانب نظارتی قوی تری داشته باشد. آمادگی این را داریم که این شورا را اصلاح کنیم.
وی درباره علت توافق با اسنپ گفت: ما با اسنژ توافق نکردیم و در نشستی رای کمک به بهود ارائه خدمت به شهروندان با یکی از مجموعه های موفق تاکسی آنلاین مذاکره کردیم و این مساله مرسوم است و محدودیتی وجود ندارد و اگر شرکت جدی دیگری هم هست استقبال می کنیم. این مساله برای بهبود کیفیت خدمات شهروندان و این اتفاق بزرگی است.
شایسته درباره استقرار دوربین های حرارتی نیز گفت: هم طرح جانمایی آن انجام شده و 120 میلیارد براورد هزینه شده اما ما مشکلات اساسی دیگری داریم و در صورت تامین منبع آمادگی اجرا داریم.
وی درباره نکات مورد اشاره هاشمی تشکری گفت: ما تلاش می کنیم دیگر حادثه ای شکل نگیرد و نمی خواهیم خطا را به گردن ناوگان فرسوده بیندازیم اما علت فرسودگی سیگنالینگ است.
شایسته با تاکید بر اینکه خطای انسانی شکل گرفته است، اظهار داشت: از 3 راهور 2 راهور بسیار خوب عمل کردند و راهور قطار تندرو بسیار هوشیار عمل کرده و باعث کاهش خسارات شده است.
وی افزود: 800 هزار حرکت در سال و جابه جایی 250 میلیون مسافر سعی می کنیم خون از دماغ کسی نیاید و برای تمامی مسائل کمیته تشکیل دادیم تا کاربرانمان توانمند تر شوند و جذب نیروی انسانی در دستور کار داریم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران انباشت مشکل به دلیل ترک فعل و انبارهای خالی به وجود امده را نیازمند تحقیق و تفحص دانست.
وی مترو را در سرازیری افول دانست و گفت: این می تواند نقطه عطف برای بازگشت به روزای خوب مترو باشد.
انتهای پیام/