اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

برگزاری اردوی راهیان نور دانشجویان به کرمان در سالگرد شهادت حاج قاسم

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان از برگزاری دوره شمس ویژه دانشجویان سراسر کشور از اول دی ماه در کرمان خبر داد و گفت: در این دوره، بیش از 3 هزار دانشجو از سراسر کشور به استان کرمان سفر خواهند کرد.

برگزاری اردوی راهیان نور دانشجویان به کرمان در سالگرد شهادت حاج قاسم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل کاخ امروز در نشست خبری به‌مناسبت سالگرد شهادت حاج‌قاسم و برگزاری راهیان نور مقاومت دانشجویان کشور به کرمان اظهار داشت: حاج‌قاسم متعلق به مردم کرمان نیست و بلکه متعلق همه و بعضاً جهان اسلام دارد.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان با اشاره به اینکه پیشنهاد بسیج دانشجوبی استان کرمان برای برگزاری راهیان نور به استان کرمان مورد موافقت بسیج دانشجویی کشور قرار گرفت، افزود: ‌دوره‌ای به نام دوره شمس ویژه دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور برای زیارت مزار حاج‌قاسم تعریف شد.

وی عنوان کرد: اهداف دوره  شمس ویژه دانشجویان سراسر کشور، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جهت مقابله با جنگ نرم دشمن، تبیین ابعاد مکتب شهید سلیمانی، تبیین ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی، سیره و سبک زندگی شهید، ترویج روحیه مقاومت و استکبار ستیزی در بین جوانان، ترویج ولایتمداری و مرزبندی با دشمنان، تبیین نقش حاج‌قاسم در تمدن اسلامی، دفاع مقدس، جنوب‌ شرق و جبهه مقاومت است.

کاخ با بیان اینکه دانشجویان در دوره سه روزه‌ای به نام شمس از این دوره استفاده می‌کنند، عنوان کرد: دوره شمس ویژه دانشجویان سراسر کشور از اول دی ماه در کرمان در حال برگزاری است و بیش از سه هزار دانشجو از سراسر کشور در این مدت به استان کرمان سفر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه نزدیک ۱۵۰ برنامه در دومین سالگرد حاج‌قاسم در دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در ۷ دی ماه سال جاری یادواره سردار پورجعفری و اجتماع جوانان سلیمانی در دانشگاه باهنر برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان عنوان کرد: دومین برنامه محوری در ۹ دی ماه سال جاری به عنوان همایش بین‌المللی دانشجویان جهان مقاومت در دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور مدرسین و طلبه‌های جامعه المصطفی قم و اساتیدی از تهران هم در بستر فضای حقیقی و مجازی برگزار می‌شود.

وی گفت: سومین برنامه محوری، همایش مشترک جبهه مقاومت و کشورهای حاشیه خلیج فارس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان روز ۱۱ دی ماه سال با حضور شخصیت‌های رده یک کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار می‌شود.

برگزاری همایش آموزه‌های تربیتی سردار سلیمانی در دانشگاه فرهنگیان کرمان

حجت‌الاسلام عباس توان رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان نیز اظهار کرد: با توجه به محبوبیتی که سردار سلیمانی دارد و راهش به عنوان یک مکتب است یک فرصتی برای ما است که بتوانیم سردار سلیمانی را  به جوانان به عنوان الگو معرفی کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان با بیان اینکه ۱۳ دی ماه سال جاری همایش آموزه‌های تربیتی سردار سلیمانی در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار می‌شود، اظهار داشت: راهیان نور مقاومت  دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور از ۵ تا ۱۲ دی ماه در کرمان برگزار می‌شود که ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در دهه فجر، ایام عید نوروز و ... برگزار خواهد شد.

توان گفت: استان کرمان به لحاظ ظرفیت تنها محدود به شهر کرمان نیست و برای این زائران برنامه‌هایی در روستای قنات‌ملک زادگاه سردار سلیمانی و شهر خانوک، روستای گنجان به دلیل اینکه به لحاظ جمعیت تعداد شهدای بالایی در کشور دارند، دیده شده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول