اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

زمین برای ساخت ۸۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان تامین شد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:‌‌ به منظور تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون زمین برای ساخت ۸۵ هزار واحد مسکونی توسط ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب تامین شده است.

زمین برای ساخت ۸۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان تامین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسین مدرس خیابانی شامگاه جمعه در سومین نشست شورای تامین مسکن استان که با محوریت طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، اظهار داشت: ادارات کل راه و شهرسازی استان تاکنون اقدامات ارزشمندی را در زمینه تامین زمین به ویژه در شهرهای بزرگ با تراکم جمعیتی بالا از طریق الحاق اراضی به محدوده قانونی شهرها و تغییر کاربری زمین ها انجام داده اند.

وی با بیان اینکه همزمان با تامین زمین طرح های تفکیکی آنها انجام و مصوبات آنها اخذ شده است، گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان پیشتاز در احداث طرح نهضت ملی مسکن، تا دوسال آینده مشکلی در زمینه تامین زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی این پروژه ملی ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از ۲۸ مهرماه سالجاری تاکنون افزون بر ۱۴۶ هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند و این روند همچنان تا ۱۵ دیماه ادامه دارد.

مدرس خیابانی افزود: با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن مهمترین پروژه دولت سیزدهم بشمار می رود ضروری است همه فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی استان در این امر مشارکت فعال داشته باشند.

وی بر تامین مسکن خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار حمایت پذیر نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی از طریق طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: این طرح علاوه بر خانه دار کردن دهک های پایین جامعه سبب اشتغالزایی بخش قابل توجه از افراد جویای کار استان می شود.

محمد سرگزی نماینده مردم سیستان  و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از استاندار و سایر دستگاههای اجرایی استان در  زمینه تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان قدردانی کرد. 

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: تاکنون یکهزار و ۸۳۹ هکتار زمین در سراسر استان برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

عطاء اله اکبری افزود: به منظور تسریع احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان اراضی مورد نیاز به بنیاد مسکن واگذار شده است.

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول