اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

باید تجربه و جوانی در کنار هم کشور را مدیریت کنند/9 دی، مواجهه جدی جریان ولایی با فتنه است

امام جمعه کرمان گفت: باید به سمتی برویم که مدیریت کشور را آرام آرام در اختیار نسل جوان و تحصیل‌کرده قرار دهیم و تجربه و جوانی در کنار هم در گام دوم انقلاب، کشور را مدیریت کنند.

باید تجربه و جوانی در کنار هم کشور را مدیریت کنند/9 دی، مواجهه جدی جریان ولایی با  فتنه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان اظهار داشت: باید قوانین و مقررات الهی هر چه هست همان را به کار ببریم و مدافع قانون و مقرراتی باشیم که خداوند برای ما ترسیم فرموده است و خلاصه تقوام همین دو محور است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان یکی از اصول شقاوت از دیدگاه قرآن کریم را اصل دنیاپرستی و یکی از نتیجه‌های آن را فساد دانست و اظهار کرد: مصادیق فساد متعدد و متنوعی است و فساد گاهی خداوند آن را در تراز جنگ با خدا عنوان می‌کند.

وی با تبریک و تسلیت شهادت سفیر مجاهد ایران اسلامی در یمن و پیوستن به برادران شهیدش
افزود: یکی از مناسبت‌های بسیار سرنوشت‌ساز در انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر حماسه نهم دی ماه است «روزی که حضور حول ولایت به تصویر کشیده شد و فریاد خشم انقلابی بر قوم فتنه خورد.

علیدادی‌سلیمانی گفت: تاریخی پیش روی ما است که مخصوصا نسل جوان باید بدانند در شرایط بسیار حساس قرار گرفتیم شرایطی است که بنا به دستور رهبر فرهیخته و معظم نظام جمهوری اسلامی و جهان اسلام ما باید جوان‌گرایی را در دستور کار قرار دهیم و باید به سمتی برویم که مدیریت کشور را آرام آرام در اختیار نسل جوان و تحصیل‌کرده قرار دهیم و تجربه و جوانی در کنار هم در گام دوم انقلاب، کشور را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: آنچه که برای انقلاب اتفاق افتاد ریشه آن در تاریخ اسلام و تاریخ انبیا هم هست در تاریخ انبیا جریان‌هایی هستند که در مقابل خط انبیا و بخصوص پیامبر ایستادند، ما با پدیده‌ای به اسم نفاق و جریانی به اسم بدعت و نوآوری که جزء دین نیست مواجه‌ایم و همه این اتفاقات را در سه موضوع بسیار مهم باید خلاصه کنیم که هر سه به جنگ انقلاب آمدند و در آینده هم خواهند آمد.

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه نسل جوان، نخبه و تحصیل‌کرده باید مواظب این سه جریان بسیار خطرناک باشند، بیان داشت: سه جریان التقاط، انحراف و فتنه را داریم که عقبه این سه جریان هواپرستی و دنیاپرستی است و به عنوان سه جریان اعتقادی ظهور کردند اما عقبه آن سیاسی و حاکمیت غیر خدا است و هدفشان این است که افکار عمومی و جامعه را در اختیار خودشان قرار داده و از خط اصیل دینی و اسلام خارج کنند و در طول اسلام و همچنین انقلاب اسلامی با این جریان‌ها مواجه هستیم.

علیدادی‌سلیمانی جریان اول را التقاط یعنی بخشی از حق را گرفتن با بخشی از باطل به اسم حق به افراد تحویل دادن برشمرد و عنوان کرد: این جریان خیلی جریان خطرناکی است چون بزرگانی را در دام انداختند که غرق شدند و از بین رفتند.

وی گفت: جریان انحراف دومین جریان است که گاهی اوقات آدم‌های بزرگی را به زمین زده است اینها معولا شعارهای جذاب می‌دهند و قیافه حق به جانب می‌گیرند و خودشان را مدافع حق نشان می‌دهند و جریان سوم در کنار دو جریان قبلی، جریان فتنه و فتنه‌گری است که در طول تاریخ انسان‌های بزرگی را به زمین زده است و هر سه جریان را در طول انقلاب تجربه کردیم.

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه هم التقاط هم انحراف و هم فتنه را در طول انقلاب اسلامی داشتیم، بیان کرد: 9 دی ماه مواجهه جدی جریان ولایی و خط اصلی انقلاب با جریان فتنه است و فتنه وقتی اتفاق افتاد برخی‌ها اشتباه می‌کنند سیاهی لشکر می‌شوند و با فضای غبارآلود، دو دلی و شک و تردید را در جامعه تزریق می‌کنند و این کار را در جریان انقلاب، فتنه‌گران به وجود آوردند.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: فتنه با تمام نرم‌افزاری که در اختیار دشمن می‌گذارد و سعی کرد پیاده‌نظامی را در داخل کشور تجهیز کند که اغتشاشات داخل خیابان‌ها را مدیریت کند و در فتنه 88 این اتفاق افتاد اما حرکت خیلی بزرگی در 9 دی اتفاق اقتاده چرا که می‌خواستند با اتهام تقلب بزرگترین تقلب را در جامعه به وجود بیاورند.

وی گفت: این سه جریان التقاط، انحراف و فتنه تا همیشه در مقابل دین و دیانت ایستادند و در آینده هم در پیش رو است چون تاریخ پیش روی ماست ولی انسان‌ها عوض شوند ولی این سه جریان تمام نشدنی نیست و تاریخ کشور پر است از کسانی که به دام این سه جریان افتادند و مصادیق آن هم کم نیست و امیدواریم در خنثی‌سازی فتنه و انحراف و التقاط همیشه هوشیار بمانیم.

امام جمعه کرمان رزمایش تهاجمی ایران که بخشی از توانمندی کشور را همرزمان شهید سلیمانی به تصویر می‌کشند مبارک دانست و خاطرنشان کرد: نگاه دنیا به این رزمایش است و اینها نمایش قدرت بازدارندگی ملت ایران است.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول