اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

مرادی: برخی‌ رشته‌ها به جای شرکت در مسابقات جهانی انگار به پیک‌نیک رفته‌اند/ با این وضعیت باید اردوها را تعطیل کنم

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت:اگر قرار باشد این مدلی و با شرایط سخت اقتصادی جلو برویم مجبور هستم اردوها را تعطیل کنم.

مرادی: برخی‌ رشته‌ها به جای شرکت در مسابقات جهانی انگار به پیک‌نیک رفته‌اند/ با این وضعیت باید اردوها را تعطیل کنم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علی مرادی در خصوص اینکه در کنگره جهانی چه اتفاقات رخ داد اظهار داشت: با توجه به اینکه IOC هشدارهای جدی به فدراسیون داده بود بسیاری از کارها توسط هیات رئیسه فدراسیون جهانی انجام شد اما هیات رئیسه فدراسیون جهانی در این نشست تصمیم بسیار قاطعی گرفت. مثلا اگر در سنوات گذشته کشورهایی سابقه دوپینگ داشتند از سهمیه این کشورها کسر می شد ولی الان تصمیم گرفته شد اگر در 18 ماه منتهی به المپیک 3 مورد دوپینگ مطرح شود کلا آن کشور از المپیک حذف می‌شود. به همه ورزشکاران کشورمان هشدار می‌دهیم این موضوع بسیار جدی است.

وی افزود: حتی اگر ورزشکاری یک نیم روز در اردو حضور نداشته باشند نمی‌توانیم با او مماشات کنیم چون حتی مسئولان آدرس خانه این ورزشکاران را دارند و ممکن است به صورت سرزده به منزل این ورزشکاران بروند. اگر ورزشکاری 3 بار کارت زرد بگیرد مطابق با یک تست دوپینگ مثبت برای فدراسیون آن کشور است. دیگر اینگونه نیست که یک ورزشکار عشقش بکشد و در اردو شرکت نکند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری که با برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد تاکید کرد: دیگر نمی‌توانیم غیبت ورزشکاران را بپذیریم و اگر آفیسرها بیایند و ورزشکاران ما برای آزمایش در اردو حضور نداشته باشند مطابق با یک نمونه مثبت برای وزنه برداری کشور جریمه می‌شویم. الان معتمدی، علیرضا یوسفی، جوادی، امیر حقوقی آینده های المپیکی این کشور هستند و آنها باید در شرایط سخت قرار بگیرند اما دیدید که با تمامی کمبودها به عنوان یک سرباز آمدند و پرچم ایران را به اهتزاز در آوردند.

مرادی در خصوص گلایه‌های وزنه‌برداران از شرایط فعلی گفت: تیم ما 9 نفره به نایب قهرمانی جهان رسید ولی اگر کمیته المپیک کمک نمی‌کرد این تیم نمی‌توانست در مسابقات شرکت کند. از آقای صالحی امیری تشکر می‌کنم که واقعا زحمت کشید، الان می‌شود شادی را در چشم این ورزشکاران دید اما انصاف نیست که با این بچه‌ها این مدلی رفتار کرد. عادلانه نیست که اعضای یک رشته ورزشی به مسافرت و مسابقه می‌روند ولی اصلا معلوم نیست به پیک نیک رفته اند  یا مسابقات جهانی اما ما راهی چنین مسابقاتی شدیم و عنوان نایب قهرمانی را کسب کردیم. 

وی خاطرنشان کرد:یکسری اشکالات هم به من بر می‌گردد چون خیلی مسائل را رسانه‌ای نمی‌‌کنم. برخی دوستان تا چیزی می‌شود آن را رسانه‌ای می کنند و کلی به آنها رسیدگی می‌شود ولی به وزنه برداری که جزو تاریخ بزرگ این کشور است رسیدگی مناسبی نمی‌شود.  قهرمانان ما با دست خالی نشان دادند که چقدر توانمند هستند ولی الان انتظارات بیشتر شده است. حامیان مالی و اسپانسرها باید به کمک این رشته بیایند. امروز شما نشان دادید که یک پست نزدیک به 3 میلیون به عنوان رشته غیر فوتبالی در فضای مجازی لایک خورده است، این موضوع چقدر برای حامیان مالی مهم است؟ چرا نباید هیچ اسپانسری به ما کمک کند؟ اینکه به یک رشته که کمک می‌شود و همه گونه امکانات دارند اما به ما که چنین فضایی را برای موفقیت داریم رسیدگی نمی‌شود جای نگرانی دارد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری یادآور شد: تاکید می‌کنم مقصر اصلی من هستم که این مشکلات را مطرح و رسانه‌ای نمی کنم. اگر 2 بار این حرف‌ها را بزنم می‌گویند بفرما این هم بودجه. من فقط 10 در صد بودجه فدراسیون را گرفته ام ولی می‌گویند انحراف بودجه داشته ام! خیلی از این وزنه‌برداران مدت‌ها است حقوقی نگرفته‌اند. ما طبق برنامه جلو می‌رویم و انتظار داریم طبق همین برنامه حمایت شویم. الان شرایط مثل سالهای قبل نیست که یک تیم با 500 میلیون اعزام شود اما حالا برای یک سفر باید 3 میلیارد هزینه کنم، مگر چقدر بودجه دارم؟ اگر قرار باشد این مدلی جلو برویم مجبور هستم اردوها را تعطیل کنم. در عین حال که در بازی‌های آسیایی باید بهترین شرایط را داشته باشیم باید اردو را تعطیل کنم؟ مسابقات جهانی سال آینده در چین است و خیلی از این ورزشکاران می‌توانند پرچم کشورهای دیگر را پایین بیاورند و واقعا حیف است اردوها را تعطیل کنم.

وی  تاکید کرد: جا دارد از مسئولان صدا و سیما و رسانه ملی تشکر کنم، من خیلی از حرف‌ها را نزدم ولی باید راستی آزمایی کنید. باید تفاوت بین رشته‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول