اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

کمبود پزشک ریشه مشکلات نظام سلامت/ شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح افزایش ظرفیت پزشکی را تصویب کند

نماینده مجلس گفت:افزایش ظرفیت پزشکی و افزایش سرانه پزشک در کشور ریشه رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان است و از شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست دارم با در اجرای این طرح اقدامات لازم را انجام دهند.

کمبود پزشک ریشه مشکلات نظام سلامت/ شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح افزایش ظرفیت پزشکی را تصویب کند

طاهری نماینده مردم زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، اظهار داشت:مسئله افزایش ظرفیت پزشکی از دو جهت حائز اهمیت است و بنده خواستار این افزایش ظرفیت هستم. نکته اول، کمبود پزشک در سطح استان زنجان است. متاسفانه در استان ما کمبود پزشک عمومی و متخصص به وفور وجود دارد حتی در مرکز استان. البته در مرکز استان کمبود پزشک متخصص بیشتر است. 

وی ادامه داد: در سفرهایی که بنده به نقاط مختلف و شهرها و روستاهای استان دارم، مکرر با کمبود پزشک و درخواست مردم جهت حضور پزشک، پرستار و ... مواجه می‌شوم. متاسفانه در شهرهای استان متخصصی مانند چشم پزشک نداریم و متاسفانه استان زنجان جزو ۵ استان کشور با کمترین سرانه پزشک در کشور است و این مشکل بسیار مهمی است که باید رفع شود.

این نماینده مجلس افزود: نکته دوم که از پیامدهای کمبود پزشک است آن است که متاسفانه قشری از پزشکان قانون را در موارد مختلف اجرا نمی‌کنند و اگر قدری فشار از جانب نهادهای دولتی و نظارتی احساس کنند، حاکمیت را تهدید به رها کردن کار و عدم طبابت می‌کنند. برای مثال در زمینه مالیات پزشکان و اجرای طرح نسخه‌نویسی و.‌.. این مشکل وجود دارد و حاکمیت به علت کمبود پزشکان و نبود نیروی جایگزین مجبور است بدون هیچگونه نظارت دقیق و اجرای قوانین در خصوص پزشکان جهت رفع نیاز مردم به خاطر کمبود با آنان بسوزد و بسازد تا مبادا با رفتن پزشکان مردم به مشکل بر بخورند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: افزایش ظرفیت پزشکی و افزایش سرانه پزشک در کشور ریشه رفع خیلی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان است و بنده از شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست دارم با تمام توان در اجرای این طرح موجبات رفع این مشکلات و مسائل را فراهم کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول