اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طالبان پروازهای تخلیه افغانستانی‌های متحد آمریکا را متوقف کرده است

یک شبکه آمریکایی به نقل از چند منبع نوشت، گروه طالبان از دو هفته قبل پروازهای مربوط به تخلیه افغانستانی‌های همکار با آمریکا و متحدانش را متوقف کرده است.

طالبان پروازهای تخلیه افغانستانی‌های متحد آمریکا را متوقف کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چند مقام آمریکایی روز پنجشنبه مدعی شده‌اند طالبان از انجام پروازهای مربوط به تخلیه افغانستانی‌هایی که با آمریکایی‌ها و متحدانشان همکاری داشته‌اند ممانعت می‌کند.

به نوشته وبگاه شبکه «ان‌بی‌سی نیوز»، یک مقام که با کنگره آمریکا در ارتباط است گفته طالبان طی دو هفته اخیر از انجام چنین پروازهایی جلوگیری کرده است.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا نیز با تأیید خبر فوق گفت این پروازها متوقف شده‌اند و «امیدواریم که به‌زودی طبق برنامه از سر گرفته شوند. البته شرایط آب‌وهوایی و مسائل مربوط به اداره فرودگاه نیز عوامل دیگری هستند که باید در نظر گرفته شوند».

یکی از مسائل مرتبط با این موضوع پروازهای چارتری شرکت هواپیمای قطرایرویز بود که بین کابل و دوحه انجام می‌شد. طالبان خواستار آن بود که برخی از صندلی‌های این پروازها برای مبارزان این گروه و متحدانش کنار گذاشته شوند تا این افراد بتوانند پس از ترک افغانستان در سایر کشورها کار کرده و پول آن را به افغانستان که شدیداً به چنین مبالغی نیاز دارد بفرستند.

به نوشته ان‌بی‌سی نیوز، پس از آنکه دولت قطر از تداوم پذیرفتن اختصاص این صندلی‌ها به نزدیکان طالبان امتناع کرد، این گروه نیز پروازها را متوقف کرد.

این شبکه به نقل از منابع فوق گفت، اختلافاتی که به توقف این پروازها منتج شده‌اند، صرفاً به طالبان و دولت قطر مربوط است و آمریکا در آن نقشی ندارد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به ان‌بی‌سی نیوز گفت، اینکه پروازهای فرودگاه کابل ادامه پیدا کنند مسئله‌ای حیاتی است و واشنگتن از سریع‌ترین راه‌حل ممکن برای این اختلافات استقبال کرده و طالبان را بابت عمل به تعهدات خود در این زمینه تحت فشار قرار می‌دهد.

دولت آمریکاو متحدانش پایان آگوست امسال به بیست سال اشغال‌گری خود در افغانستان خاتمه دادند اما نحوه اجرای تخلیه خارجی‌ها و افغان‌هایی که به آن‌ها کمک کرده بودند به شکلی مفتضحانه و سراسیمه انجام شد که طی آن شماری از شهروندان افغان و سیزده نظامی آمریکایی کشته شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول