اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای ۳ مرحله پویش همگانی کاشت بذر و نهال در ۳۱۰ هکتار از اراضی دامغان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از اجرای سه مرحله پویش همگانی کاشت بذر و نهال در ۳۱۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

اجرای ۳ مرحله پویش همگانی کاشت بذر و نهال در ۳۱۰ هکتار از اراضی دامغان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، علی‌اکبر عباسی‌راد از اجرای پویش همگانی کاشت بذر و نهال در شهرستان دامغان خبر داد و گفت: این طرح با هدف حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی، توسعه پوشش گیاهی به‌منظور جلوگیری از فرسایش بادی و آبی و ترویج فرهنگ حفاظت و احیای منابع طبیعی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون سه مرحله پویش کشت بذر و نهال با همکاری هلال احمر، جهاد کشاورزی، محیط زیست، مجریان و بهره‌برداران طرح‌های منابع طبیعی، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها و مردم محلی در سطح ۳۱۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی انجام شده است، افزود: امید است از ظرفیت سایر دستگاه‌ها، بسیج سازندگی و گروه‌های مردم‌نهاد نیز برای اجرای این طرح استفاده شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان اضافه کرد: در مرحله نخست این طرح، ۴۰ هکتار از اراضی منطقه سیاه کوه تویه‌دروار با گونه‌های ارس و زرشک نهال‌کاری و در بیش از ۲۰ هکتار نیز با گونه‌های آنغوزه و گیاهان مرتعی عملیات بذرکاری انجام گرفت.

عباسی‌راد خاطرنشان کرد: در مرحله دوم اجرای پویش همگانی کاشت بذر و نهال با همکاری مجری و بهره‌برداران مرتع چاه نو شمالی یزدان‌آباد حدود ۱۵۰ هکتار از مرتع با گونه‌های بیابانی و مرتعی بذرکاری و بذرپاشی انجام گرفت.

وی عنوان کرد: مرحله سوم این طرح با مشارکت مردم محلی، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای مهماندویه و همچنین هلال احمر و اداره محیط زیست شهرستان بیش از ۱۰۰ هکتار از مراتع اطراف روستا با گونه‌های داروئی و مرتعی بذرپاشی و بذرکاری شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا آغاز هفته منابع طبیعی در بیش از ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی زیرپوشش این طرح، عملیات اصلاح و احیا انجام شود.

عباسی‌راد افزود: شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که امیدواریم با اجرای این طرح ضمن حفظ و احیای پوشش گیاهی و حفاظت از آب و خاک، معیشت بهره‌برداران نیز بهبود یابد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول