اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

صلیب سرخ: بیش از ۶۰ درصد افغانستان با خشکسالی شدید روبه‌رو است

فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر اعلام کرد که بیش از ۶۰ درصد ولایت‌های افغانستان با خشکسالی شدید مواجه است.

صلیب سرخ: بیش از ۶۰ درصد افغانستان با خشکسالی شدید روبه‌رو است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «نسیفور مغندی»، رییس هیات فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در افغانستان، اعلام کرد که بیش از ۶۰ درصد ولایت‌های افغانستان با خشکسالی شدید مواجه است.

رییس هیات فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در افغانستان، از خشکسالی شدید در افغانستان ابراز نگرانی ‌کرد و گفت که این خشکسالی به «کمبود مواد غذایی نگران‌‌کننده در این کشور تبدیل می‌شود.»

وی تأکید کرد که هیچ ولایتی در افغانستان نیست که تحت تأثیر خشکسالی قرار نداشته باشد. مغندی افزوده است که برخی از ولایت‌ها با خشکسالی شدید و شماری با درجه متوسط این آفت طبیعی مواجه‌ هستند.

رییس هیات فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان تأکید کرد که «اگر اقدامات فوری انجام نشود، وضعیت انسانی فاجعه‌باری به وجود خواهد آمد.»

این مقام صلیب سرخ گفت که در حال حاضر «بدترین و غم‌انگیزترین» بحران انسانی جهان جریان دارد و تنها اقدامات اولیه و سریع می‌تواند از تشدید این بحران جلوگیری کند.

مغندی تصریح کرد که در حدود ۲۲٫۸ میلیون نفر بیش از ۵۵ درصد از جمعیت افغانستان سطح بالایی از کمبود حاد مواد غذایی را تجربه می‌کنند.

صلیب سرخ از جامعه جهانی خواسته است که بودجه مربوط به اقلیم و مبارزه با حوادث طبیعی را محدود نکنند.

این در حالی است که برنامه غذایی جهان در سال ۲۰۱۶ در گزارش‌ گفته بود که «تغییر آب و هوا در افغانستان یک خطر آینده نامشخص و «بالقوه» نیست، بلکه یک تهدید بسیار واقعی و فعلی است.»

برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد و آژانس ملی حفاظت از محیط زیست افغانستان نیز خشک‌سالی کنونی افغانستان را بدترین خشکسالی در دو دهه اخیر دانسته‌اند.

در همین حال عاصم مایار، یک کارشناس مدیریت منابع آب، به «نیوزتربیون» گفته است که از اثر تغییر اقلیم گرمایش زمین طی دو دهه گذشته، ۱۴ درصد از یخچال‌های طبیعی کشور ذوب شده‌ و خشکسالی در مقایسه با دهه‌های پایانی قرن بیستم دو برابر شده است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول