اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اخلاق حرفه‌ای جزو جدایی‌‌ناپذیر پزشکی است/ الگوهای پزشکی به نسل جوان معرفی شوند

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه اخلاق جزو جدایی‌‌ناپذیر حرفه پزشکی است، گفت: باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی علاوه بر آموزش دروس تخصصی، اخلاق پزشکی و شیوه برخورد مناسب و منطقی پزشک با بیمار نیز ترویج شود.

اخلاق حرفه‌ای جزو جدایی‌‌ناپذیر پزشکی است/ الگوهای پزشکی به نسل جوان معرفی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم در مراسم تجلیل از پزشکان پیشکسوت استان، اظهار داشت: در دنیای طبابت، اخلاق و حرفه به شکلی جدایی‌ناپذیر به یکدیگر گره خورده‌اند و هر پزشکی که کارش را به‌طور حرفه‌ای آغاز می‌کند و قدم در راه پرفراز و نشیب درمان می‌گذارد قسم‌نامه‌‌ای را می‌خواند و خود را به رعایت اصولی ملزم می‌‌کند.

 وی گفت: این قسم‌‌نامه‌ برای این است که پزشکان با گذر زمان فراموش نکنند چرا این حرفه را انتخاب کرده‌اند و چه مسوولیت مهمی را به دوش گرفته‌اند.
 
خرّم با اشاره به اینکه امروز تعداد پزشکان از لحاظ کمی و کیفی افزایش یافته، افزود: ضروری است ابعاد ارزشمند این قسم‌نامه در بین پزشکان جوان به خوبی نهادینه شود تا همچون پیشکسوتان این عرصه با جان و دل برای درمان بیماران فعالیت کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه رعایت اخلاق حرفه‌ای و برخورد مناسب و منطقی پزشک با بیمار و همراه او در فرهنگ و جامعه ما پیشینه غنی دارد، تصریح کرد: باید اسطوره‌ها و الگوهای پزشکی و حماسه‌هایی که آفریده‌اند در جامعه و برای نسل جوان پزشکان معرفی شوند.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از خدمات و تلاش‌های پزشکان و کادر بهداشت و درمان در دوران کرونا، اذعان داشت: بحران ۲ سال اخیر موجب شد جایگاه و منزلت قشر پزشکی به خوبی مشخص شود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول