اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

مجموعه 5 جلدی «مامان‌جونی و زیارت» رونمایی شد

مراسم رونمایی مجموعه 5 جلدی «مامان‌جونی و زیارت» پیش از ظهر امروز اول دی ماه 1400 در مشهد برگزار شد.

مجموعه 5 جلدی «مامان‌جونی و زیارت» رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی مجموعه ۵ جلدی «مامان‌جونی و زیارت» پیش از ظهر امروز چهارشنبه اول دی‌ماه در مشهد بصورت محدود و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در محل کتابکده کودک فروشگاه مرکزی کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) با حضور مجید ملامحمدی نویسنده کودک و نوجوان، سردبیر مجله‎ پوپک و مولف مجموعه ۵ جلدی «مامان‌جونی و زیارت» به همراه تعدادی دانش‌آموز دختر مقطع سوم دبستان در مشهد برگزار شد.

ملامحمدی در این برنامه که با اشاره به اینکه در میان کودکان بودن و برای آن‌ها نوشتن لذت‌بخش است، گفت: پشتکار، دوری از تنبلی و کتاب‌خواندن از راه‌های موفقیت است.

این نویسنده و شاعر کودک با بیان اینکه در ماه حدود سه هزار صفحه مطالعه دارد، خطاب به بچه‌های حاضر در این مراسم گفت: کتاب زیاد بخوانید.

ملامحمدی با اشاره به فضا و کتابفروشی مناسب و کتاب‌های خوب در دسترس دانش‌آموزان، اضافه کرد: کتاب‌های کودک انتشارات به‌نشر مورد اعتماد خانواده‌هاست.

مسابقه، آشنایی با نویسنده، بازی گروهی، معرفی کتاب و سرودخوانی از دیگر برنامه‌های مراسم رونمایی مجموعه ۵ جلدی «مامان‌جونی و زیارت» بود.

مجموعه «مامان‌جونی و زیارت» در قالب کتاب‌های پروانه به قلم مجید ملامحمدی و با ویراستاری کبری محمودی، تصویرگری اسماعیل چشرخ و طراحی جلد و صفحه‌آرایی علیرضا پوراکبری در ۵ جلد ۲۴ صفحه‌ایی قطع وزیری کوتاه توسط به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) با قیمت هر جلد ۱۸ هزارتومان برای گروه سنی ب روانه‌ی کتابفروشی‌ها شد.

«دلتنگ امام رضا (ع)»، «در مهمانی امام رضا (ع)»، «ما گم شده‌ایم»، «سلام کردن ممنوع!» و «کبوتری که حرف می‌زد» عناوین مجموعه ۵ جلدی «مامان‌جونی و زیارت» هستند که در قالب داستان و دسته موضوعی زیارت امام رضا (ع) منتشر شده‌اند.

مجموعه قصه های مامان جونی و زیارت درباره فلسفه و آداب زیارت است. داستان خانواده‌ای ۴ نفره که با مادربزرگ و پدربزرگشان زندگی می‌کنند. و دلتنگ زیارت امام رضا (ع) هستند و تصمیم می‌گیرند با قطار به مشهد بروند. در این کتاب کودکان با زیارت‌گاه‌های مختلف از جمله قدمگاه و زیارت حضرت عبدالعظیم آشنا می‌شوند.

«مجموعه ۲ جلدی قصه‌های قشنگ ایران»، «مجموعه ۶ جلدی قصه‌های نهج البلاغه»، «داعشی و عاشقی»، «مجموعه ۱۲ جلدی شاه فراری شده»، «مجموعه ۴ جلدی قصه‌های امام خمینی و بچه‌ها»، «مجموعه ۲ جلدی زندگانی امام‌رضا (ع)»، «زیارت نامه امام رضا (ع)؛ گل نجمه ماه» و «ماه غریب من» از دیگر آثار مجید ملامحمدی است که توسط به‌نشر منتشر شده است.

علاقمندان جهت تهیه مجموعه «مامان‌جونی و زیارت» و سایر کتاب‌های پروانه (کودک و نوجوان به‌نشر) علاوه بر مراجعه به فروشگاه‌های سراسری انتشارات آستان قدس رضوی در کشور، می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی Behnashr.com تهیه کنند.

شعر مثل باران از مجید ملا محمدی درکتاب‌ فارسی پایه سوم ابتدایی منتشر شده است که در مراسم رونمایی مجموعه ۵ جلدی «مامان‌جونی و زیارت» دانش‌آموزان به همراه شاعر این شعر آن را هم‌خوانی کردند.

کاش می‌شد مثل باران می‌شدیم
مهربان و تازه و بی ادعا

نرم با آوازهای خود
رقص می‌کردیم روی سبزه‌ها

کوچه‌ها و بام‌ها پر می‌شدند
از صدای پای کوبی‌هایمان

سبزه می‌رویید در هر باغچه
از طراوت‌های جای پایمان

پنجره‌های غبار آلود را
بوسه می‌دادیم و می‌شستیم زود

از صدای شرشر آوازمان
ناودان‌ها کاشکی لبریز بود

کاش که می‌شد کینه‌ای در ما نبود
با نشاط و پاک و خندان می‌شدیم

مهربان و تازه و بی‌ادعا
کاش می شد مثل باران می‌شدیم

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول