اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ورود به منطقه حفاظتی کویر ورامین نیازمند مجوز محیط زیست/ حضور پرندگان مهاجر در تالاب+فیلم

رئیس منطقه حفاظت شده کویر مرکزی ایران گفت: با آب‌گیری تالاب یقینا شاهد حضور پرندگان مهاجر بیشتری در این منطقه خواهیم بود.

ورود به منطقه حفاظتی کویر ورامین نیازمند مجوز محیط زیست/ حضور پرندگان مهاجر در تالاب+فیلم

محمود رضا خسروی رئیس منطقه حفاظت شده کویر مرکزی ایران در گفت‌وگو باخبرنگار فارس، اظهار کرد: در حال حاضر باتوجه به خشکسالی هایی که در کشور بوده متأسفانه تالاب بندعلیخان شکل نگرفته اما با توجه به آب‌های کم و پساب‌های خروجی که از تهران وارد قسمت های شمالی و کانال های این تالاب شده مقداری از پرنده های مهاجر مثل مرغابی های خوتکا، سرسبز ماده، آهوت و غاز در منطقه کویر مرکزی آمده اند ولی نسبت به سال های گذشته حضور این پرندگان کمتر شده است.

وی گفت: باتوجه به بارندگی‌هایی که از روز شنبه در تهران در حوزه تالاب بندعلیخان داشتیم به طور خوشبینانه به این موضوع می‌شود نگاه کرد با آب‌گیری تالاب تعداد پرندگان در کویر مرکزی ایران بیشتر شود و ما حضور پرندگان مهاجر را در تالاب بندعلیخان داشته باشیم.

 

 

رئیس منطقه حفاظت شده کویر مرکزی ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرغابی های سرسبز ماده، خوتکا، اگرت و مرغابی های آنقوت و غازنما و غاز خاکستری و درنا را در منطقه داریم که با آبگیری تالاب یقینا شاهد حضور بیشتر پرندگان مهاجر در این منطقه خواهیم بود.

خسروی بیان کرد: حیوانی مثل قوچ و میش حیوانات بومی منطقه هستند ولی تعداد گرگ در منطقه دو سالی می‌شود که زیاد شده است و به سازمان نیز پیشنهاد دادیم که در کم کردن آن ها راه حلی بیندیشند چرا که واقعا تعداد گرگ‌ها در منطقه زیاد است، ما فقط پرندگان مهاجر آبزی، کنار آبزی و همچنین پرندگان شکاری را داریم که به طور مهاجر هستند و در منطقه وارد می‌شوند.

وی تصریح کرد: علت افزایش گرگ‌ها یکی این است که زیستگاه شان امن است و همچنین تغذیه این گرگ ها از حیوانی مثل قوچ و میش و حیوانی وحشی مثل جبیر است و با توجه به اینکه منطقه کویر ورامین حفاظت شده است هیچ شکار گرگی انجام نمی‌شود.

وی گفت: اگر شهروندان محترم می‌خواهند وارد منطقه حفاظتی کویر ورامین شوند حتما مجوز از محیط زیست استان تهران بگیرند چون منطقه کویر مستقیما زیر نظر اداره کل محیط زیست استان تهران است و مثل چند سال گذشته زیر نظر اداره محیط زیست ورامین نیست.

رئیس منطقه حفاظت شده کویر مرکزی ایران در پایان افزود: از اصحاب رسانه تشکر می‌کنم و از مردم هم می‌خواهیم حداقل بیشتر با وظیفه محیط بانان آشنا شوند و نسبت به حفظ مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با مامورین محیط زیست همکاری کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول