اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قرداحی: علت قطع روابط ریاض با بیروت اظهارات من درباره جنگ یمن نبود

وزیر اطلاع‌رسانی مستعفی لبنان با اشاره به اینکه اظهارات وی درباره جنگ یمن علت قطع روابط عربستان با بیروت نیست، گفت در حقیقت این تصمیم از قبل اتخاذ شده بود.

قرداحی: علت قطع روابط ریاض با بیروت اظهارات من درباره جنگ یمن نبود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی مستعفی لبنان گفت که بعید است تصمیم عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای قطع روابط دیپلماتیک با بیروت، ارتباطی به سخنان وی درباره جنگ یمن داشته باشد.

وی هر گونه مسئول دانستن او در خصوص مشکلاتی که برای کشورش به وجود آمده است، رد کرد و گفت: «لبنان غرق در بحران‌ها و مشکلات است و همه می‌دانند که این مشکلات علت‌های مختلف دارند و ریشه‌های آن به ده‌ها سال قبل بازمی‌گردد و زائیده یک ساعت نیست».

وی با اشاره به اینکه بعید است سخنانش درباره جنگ در یمن با تصمیم عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس مبنی بر قطع ارتباط دیپلماتیک با لبنان ارتباط داشته باشد، گفت: «مواضع من درباره جنگ یمن در آن مصاحبه تلویزیونی بزرگنمایی شده و در حقیقت تصمیم برای قطع روابط با لبنان گرفته شده بود».

قرداحی افزود که فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان بارها گفته بود که این موضوع فراتر از سخنان وزیر اطلاع‌رسانی لبنان است و آن را مرتبط با «سلطه حزب‌الله بر لبنان و دولت این کشور» خوانده بود.

وزیر اطلاع‌رسانی مستعفی لبنان همچنین گفت من در آن مصاحبه تنها با تمام محبت از همه طرف‌ها خواسته بودم که ریختن خون‌ها (در یمن) را متوقف کنند.

قرداحی همچنین گفت که در حال بررسی امکان نامزدی در انتخابات پارلمانی لبنان در مارس ۲۰۲۲ است.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، قرداحی که اکنون بیست روز از استعفایش می‌گذرد، تصریح کرد: «درست است که استعفا کرده‌ام اما ما منتظر نتایج مثبت این استعفا هستیم تا اینکه بیهوده نباشد و قبل از این هم گفته بود که امیدوارم استعفایم فتح بابی برای ابتکار عربستان و کشورهای حاشیه خلیج (فارس) برای احیای روابط دیپلماتیک و تجاری با لبنان باشد و همه امور به روال قبل بازگردد».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول