اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

صندوق پیشرفت و عدالت ایران تشکیل می‌شود/ پیش بینی افزایش ۵۸ درصدی درآمدهای آذربایجان‌غربی در بودجه ۱۴۰۱

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی گفت: به منظور تحقق عدالت و پیشرفت کشور از طریق ارتقا بهر‌ه وری و سرمایه‌گذاری براساس آمایش سرزمین صندوق کارآفرینی امید به نام صندوق پیشرفت و عدالت ایران تغییر نام و ۳۱صندوق استانی در آن فعالیت خواهد کرد.

صندوق پیشرفت و عدالت ایران تشکیل می‌شود/ پیش بینی افزایش ۵۸ درصدی درآمدهای آذربایجان‌غربی در بودجه ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ناصر حضرتی پر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص تشریح لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: نرخ رشد اقتصادی در ۴۰ سال گذشته پر نوسان و به صورت مثبت و منفی بوده است و در حال حاضر با توجه به شرایط حاکم بر کشور نرخ رشد اقتصادی نزولی است.

وی اضافه کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۱ با دیدگاه عدالت محور و با هدف رشد اقتصادی خواهد بود و دولت در نظر دارد ۷ درصد رشد ایجاد کند.

حضرتی پر با اشاره به اینکه هدف‌گذاری رشد اقتصادی به صورت ملی و استانی و تا سطح شهرستان است تصریح کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اختیارات استانداران افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: به منظور تحقق عدالت و پیشرفت کشور از طریق ارتقا بهر‌ه وری و سرمایه‌گذاری براساس آمایش  سرزمین صندوق کارآفرینی امید به نام صندوق پیشرفت و عدالت ایران تغییر نام و ۳۱صندوق استانی  در آن فعالیت خواهد کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: دولت برای حمایت از صندوق پیشرفت و عدالت ایران اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان به منظور توسعه استان تزریق خواهد شد.

حضرتی پر بیان کرد: نحوه هزینه کرد اعتبار اختصاص یافته به صورت هئیت امنایی برای حل مشکلات استانی در نظر گرفته خواهد شد. 

وی گفت:میانگین رشد ارزش افزوده استان در بودجه سال آینده ۷.۳ درصد پیش بینی شده است که از این میزان ۸.۴ درصد به بخش کشاورزی، ۹ درصد بخش معدن، ۶.۲ درصد صنعت و ۸ درصد به بخش خدمات تعلق می گیرد. 

این مقام مسوول اذعان کرد: جمع اعتبارات ملی استان در لایحه بودجه سال آینده  ۱۸ هزار میلیارد تومان و اعتبارات هزینه‌ای استان بیش از هزار و ۲۹ میلیارد تومان و  اعتبارات عمرانی بیش از  ۳۳۰۰  میلیارد تومان است.

حضرتی پر با اشاره به اعتبارات عمرانی استان بیان کرد: با توجه به پیش بینی انجام شده اعتبارات عمرانی آذربایجان‌غربی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در مقایسه با لایحه بودجه ۱۴۰۰، ۵۹ درصد و در درآمدهای استان نیز ۵۸ درصد رشد داشته است. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: منابع لایحه بودجه ۱۴۰۱ در آذربایجان‌غربی بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان و سهم درآمد استان در لایحه بودجه سال آینده، بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول