اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

شهرداری پل‌دخترحیاط خلوت هیچ شخص و جناح خاصی نیست/توسعه شهر نیازمند کار جهادی

شهردار پل‌دختر گفت: این شهرداری حیاط خلوت هیچ شخص، جناح و گروه خاصی نیست و هیچ جریان سیاسی در انتخاب شهردار دخالت نداشته است.

شهرداری پل‌دخترحیاط خلوت هیچ شخص و جناح خاصی نیست/توسعه شهر نیازمند کار جهادی

به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر صدیقه میری سه‌شنبه در جلسه معارفه به عنوان شهردار جدید پل‌دختر در فرمانداری این شهر اظهار کرد: مبنای کار شهرداری بر اساس قانون‌مداری، شفافیت نظم و انضباط و مبارزه با فساد و رانت‌خواری است، کما اینکه با مسئولان و گروه‌های سیاسی درتعامل است.

وی افزود: پلدختر سهم زیادی در حمایت از نظام و انقلاب دارد و همیشه به طور ویژه پای آرمان‌ها و ارزش‌ها بوده و مردم ملایت‌مدار این شهر،در صحنه‌های مختلف حضور دارند و آوردگاه سرداران شهید بوده ،اما سهم چندانی از توسعه یافتگی ندارد.

 شهردار جدید پل‌دختر گفت: وجود منابع طبیعی ، سرمایه‌های اجتماعی و منابع سرشار از صنایع نفت و گاز و ثروت‌های طبیعی ،خاک حاصل‌خیز و دام‌پروری از ظرفیت‌های این منطقه است اما دچار توسعه‌نیافتگی می‌باشد.

وی افزود: سیل ویران‌گر فروردین‌ماه سال ۹۸ زندگی و کار مردم پل‌دختر را تحت تأثیر قرار داده و در این زمینه کار زیادی شده اما کافی نیست و تمام پیکر این شهر هم‌چنان درد می‌کند و مردم مطالباتی دارند که باید به آن توجه بیشتری شود.

 میری یادآور شد: برای افزایش توسعه در پل‌دختر نیاز به مدیریت جهادی به دور از حواشی و سیاسی‌بازی است ،چرا که برای ناکارآمدی هیچ توجیهی نیست و تاریخ با ما هم‌دردی نمی‌کند پس باید برای خدمات‌دهی با تمام توان در استفاده از ظرفیت‌ها تلاش شود.

 وی افزود: شهرداری پل‌دختر نیاز به آرایش عمرانی دارد و با توجه به ویرانی‌های سیل سال ۹۸ وضعیت این شهر با سال‌های گذشته متفاوت است که پیگیری می‌شود کمیته‌ای ویژه برای حل مشکلات و معضلات پل‌دختر تشکیل شود.

 شهردار جدید پل‌دختر بر تعیین سهم آلایندگی شهرداری تاکید کرد و گفت: این شهر از شهرهای نفتی کشور است اما باتوجه به این‌که کلی از درآمد شهرداری‌ها از سهم آلایندگی نفت و گاز است و از حقوق قانونی شهرداری محسوب می‌شود، باید درپل‌دختر این ظرفیت شناسایی شود‌.

 وی افزود: ماده ۵ شهرداری‌ها از ظرفیت‌های شهرداری است که در پل‌دختر از آن استفاده نشده ورفع آب‌های سطحی در پل‌دختر، بنابر مطالباتی که مردم دارند از معضلات بسیار وحشتناک این شهر است که گویا برخی آبراهه‌ها به شهر سرازیر می‌شوند و نیاز به ساماندهی دارند.

میری یودآورشد: ناوگان خدمات شهری پل‌دختر مستهلک است و در سیل سال ۹۸ نیز دچار آسیب جدی شده که در این زمینه عنایت ویژه مسئولان بالادستی استان لرستان را می‌طلبد.

 شهردار پل‌دخترگفت:این شهراری در حال حاضر ۲۵ میلیارد تومان بدهی دارد که از همین ابتدای کاراجازه مانور فعالیت‌های شهرداری را از شهردار می‌گیرد.

وی ساماندهی و دیوار‌ه‌سازی در نقاط مختلف شهر و افزایش سرانه فضای سبز را از برنامه‌های شهرداری دانست وافزود: برای تحقق برنامه‌های شهرداری به هم‌کاری و هم‌افزایی مسئولان و مردم،همه نخبگان، فرهنگیان واصحاب رسانه نیاز است.

میری بر ضرورت استفاده از ظرفیت خبرنگاران تاکید کرد و گفت: اصحاب‌رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی با تمام لایه‌های اجتماعی شهر در ارتباط هستند و سهم بسزایی در توسعه اخلاقی شهروندان دارند که مشکلات را به طور ریز درتمام نقاط و در بین قشرهای مختلف ارزیابی و تحلیل می‌کنند و به مسئولان انتقال می‌دهند که ازآنان انتظار هم‌کاری وهمراهی می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول