اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

از سخاوت تماشایی قشمی‌ها تا نمایش بی‌نظیر رزمایش پیامبر اعظم 17 + فیلم

سخاوت اهل سنت قشم در این رزمایش تماشایی است. مردم بخشی از زندگی و منازل خود را در اختیار رزمندگان قرار داده‌اند و نیروی زمینی سپاه نیز در روستای محروم جی‌جیان، بیمارستان فوق تخصصی برپا کرده است.

از سخاوت تماشایی قشمی‌ها تا نمایش بی‌نظیر رزمایش پیامبر اعظم 17 + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در آستانه بزرگ‌ترین رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷ سپاه، یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های فوق تخصصی سیار کشور توسط نیروی زمینی سپاه در روستایی جی‌جیان جزیره قشم برپا و آماده ارائه خدمات به مردم فهیم جزیره می‌باشد.

جی‌جیان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم در استان هرمزگان است. این روستا در دهستان رمکان قرار دارد و جمعیت آن ۵۱۶ نفر معادل با ۱۱۲خانوار است. این بیمارستان یکی از مجهزترین مراکز درمانی است که در این روستای محروم ایجاد شده است و همیشه به‌عنوان مهم‌ترین کمبود روستا مطرح بوده است.

 

 

به همت قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه، در آستانه این رزمایش بزرگ، محفل انس با قرآن و همایش نقش علمای شیعه و اهل سنت در اقتدار ملی با حضور قاریان جهان اسلام و فرماندهان عالی‌رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهر طبل جزیره قشم برگزار شد.

در این مراسم معنوی قاریان شیعه و سنی و همچنین پاسداران انقلاب اسلامی به تلاوت کلام‌الله مجید پرداختند و پرچم متبرک حرم رضوی توسط خادمان حضرت رضا(ع) به این محفل نورانی آورده شد.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برکت این رزمایش را برپایی همین محفل انس با قرآن دانست و برای رزمندگان اسلام در این رزمایش بزرگ آرزوی موفقیت و سلامت کرد.

 

 

سخاوت اهل سنت قشم در این رزمایش تماشایی است. مردم بخشی از زندگی و منازل خود را در اختیار رزمایش قرار داده‌اند و همچنین تعدادی از دستگاه‌های خدمت‌رسان نیز بخشی از دفاتر و امکانات خود را در این مسیر اقتدار در اختیار رزمندگان اسلام گذاشته‌اند.

سردار سلامی: دستیابی نیروی دریایی سپاه به نقاط درخشان در مسیر تکامل قدرت

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در حاشیه برگزاری دومین روز رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) ۱۷که در سواحل خلیج‌فارس و منطقه عمومی جنوب کشور در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران با بیان این‌که امروز شاهد صحنه یک رزمایش دقیق و واقعی بودیم، اظهار داشت: نقطه اوج تلاش و عمل برادران نیروی دریایی سپاه کیفیت، اثربخشی و دقت عمل سامانه‌ها بود.

وی افزود: امروز شاهد بودیم که هم پهپادهای نیروی دریایی سپاه به‌صورت دقیق از فواصل مختلف اهداف را مورد اصابت قرار دادند و هم موشک‌های بالستیک به‌عنوان پدیده‌های جدید نیرو و موشک‌های کروز اهداف از پیش‌ تعیین‌شده در فواصل و با شرایط مختلف را با دقت صد درصد مورد اصابت قرار دادند.

 

 

سرلشکر سلامی دقت در اصابت به اهداف، انعطاف در بردهای متفاوت و قابلیت عملیات هم‌زمان روی هدف‌های ثابت یا متحرک را از وجوه برجسته این مرحله از رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۷ برشمرد و گفت: با ارزیابی دقیقی که از منحنی‌های رشد قدرت دفاعی دارم در دو روز اخیر در نیروی دریایی سپاه جهش در قدرت دفاعی را ملاحظه کردم.

فرمانده‌کل سپاه در پایان تاکید کرد: ورود فناوری‌های جدید اعم از هوش مصنوعی و فناوری استفاده از پهپادها در اعماق متعدد و موشک‌ها در طیف وسیعی از بردها با دقت‌های قابل‌قبول نشانگر دستیابی نیروی دریایی سپاه به نقاط درخشان در مسیر تکامل قدرت خود است.

دریادار تنگسیری: نیازی به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس نیست

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در جمع خبرنگاران در منطقه عمومی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ گفت: این رزمایش با اشراف اطلاعاتی دقیق مواضع دشمن آغاز و با بکارگیری سامانه‌های جنگال، مختصات جغرافیایی حضور دشمن شناسایی و با استفاده از تجهیزات و تسلیحات نوین ساخت داخل از سواحل جزایر و آب‌های سرزمینی، تمرین دفاع پوششی با موفقیت انجام شد.

سردار تنگسیری اظهار داشت: در مرحله دیگری از این رزمایش، شلیک های همزمان و اصابت چند نقطه ای هدف هم تمرین شد که با موفقیت همراه بود و به تمامی اهدافی که فرماندهان در نظر داشتند و در بازی جنگ به آن رسیده بودیم با موفقیت اصابت انجام گرفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه در این رزمایش از شناورهایی که اخیرا به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه پیوسته هم بکارگیری شد، افزود: سرعت این شناورهای تندرو و موشک انداز به ۷۵ تا ۹۵ نات می‌رسد.

دریادار تنگسیری با اعلام موفقیت آمیز بودن عملیات‌های از پیش تعیین‌شده تا این مرحله از رزمایش، گفت: تمام تجهیزات بکار رفته در عملیات‌های مختلف این رزمایش ساخت داخل هستند.

وی، پیام این رزمایش را حفظ اقتدار ملی، ثبات امنیت منطقه، تقویت وحدت اسلامی، عزت آفرینی، تولید قدرت و ارتقای توان نظامی و اطمینان‌بخشی از حفظ توان و آمادگی‌های رزم توصیف و تصریح کرد: پیام این رزمایش به دشمنان ما این است که ما هیچگاه اجازه نخواهیم داد کشوری به آب‌های سرزمینی ما، نگاه تهدیدآمیز داشته باشد و قطعاً چشمی که بخواهد از این جایگاه به کشور ما نگاه سوءیی داشته باشد را کور خواهیم کرد و آن دستی که بخواهد به کشور ما دست درازی کند را قطع خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین پیام رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ برای کشورهای دوست در منطقه را صلح، دوستی و برادری عنوان و تاکید کرد: ما کشورهای منطقه می‌توانیم با همیاری و همراهی یکدیگر، امنیت خلیج فارس و آب‌های مشترک را به‌صورت کامل فراهم کنیم و نیازی به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در این جا نیست.

دریادار تنگسیری در پایان افزود: امروز نیروهای مسلح تحت زعامت فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) آمادگی کامل دارند که اگر یک نیروی فرامنطقه‌ای بخواهد در منطقه آتش‌افروزی کند این آتش را به سمت خودش هدایت و آن را به آتش می‌کشیم.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول