اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ابراز نگرانی پارلمان اروپا از سرکوبگری رژیم آل خلیفه در بحرین

شماری از اعضای پارلمان اروپا در نامه‌ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، درباره افزایش روند سرکوبگری و وضعیت حقوق بشر در بحرین ابراز نگرانی کردند.

ابراز نگرانی پارلمان اروپا از سرکوبگری رژیم آل خلیفه در بحرین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ۱۲ عضو پارلمان اروپا با امضای نامه مشترکی که به همت مرکز اروپایی برای دموکراسی و حقوق بشر (ECDHR) تهیه شده است، بشدت درباره سرکوبگری در بحرین ابراز نگرانی کردند.

این نامه خطاب به «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشته شده و طی آن سوالات زیادی درباره اقدامات نهادهای مربوطه به ویژه در اتحادیه اروپا برای مقابله با سرکوبگری رژیم آل خلیفه در بحرین مطرح شده است.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، اعضای پارلمان اروپا در این نامه آورده‌اند که وضعیت «حسن مشیمع» رهبر معارضان بحرین و «عبدالجلیل السنکیس» فعال معارض و مدافع حقوق بشر که در معرض شکنجه و اهمال پزشکی قرار دارند، نمونه‌هایی از رفتارهای غیرانسانی رژیم آل خلیفه است.

اعضای پارلمان اروپا همچنین خواستار اعمال مجازات‌هایی برای اعضای دولت بحرین و مسئولان نقض حقوق بشر به ویژه در وزارت کشور بحرین شدند.

در نامه مذکور همچنین تأکید شده است که اتحادیه اروپا باید به نقش محوری خود برای اعمال فشار دیپلماتیک بین‌المللی جهت مقابله با این قبیل رفتارهایی که نقض قانون بین‌المللی است، عمل کند.

رژیم آل خلیفه به دلیل نقض حقوق بشر و حبس فعالان حقوقی و معارضان با فشارهای بین‌المللی مواجه است و اخیرا نیز سازمان ملل برای اعزام کارشناس به بحرین به منظور تحقیق درباره نقض حقوق بشر درخواست کرده است.

رژیم آل خلیفه شماری از رهبران معارض را حبس کرده است که از جمله آن‌ها شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت ملی-اسلامی وفاق به عنوان مهم‌ترین سازمان معارض سیاسی در کشور است. شیخ سلمان در اوایل ۲۰۱۵ به چهار سال حبس محکوم شده بود و پس از آن در نوامبر ۲۰۱۷ دادگاه بحرین او را به اتهام ادعایی جاسوسی برای قطر متهم کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول