اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

امیکرون اکنون سویه غالب کرونا در آمریکا است

منابع خبری می‌گویند »امیکرون« در حال حاضر بیش از دو سوم مبتلایان به کرونا را در آمریکا تشکیل می‌دهد و سویه غالب کرونا در این کشور است.

امیکرون اکنون سویه غالب کرونا در آمریکا است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا گفته سویه به شدت سرایت‌پذیر اومیکرون اکنون سویه غالب کرونا در آمریکا است و ۷۳ درصد از موارد ابتلا در این کشور را تشکیل می‌دهد.

وبگاه شبکه خبری ای‌بی‌سی نوشته در برخی از نقاط آمریکا ۹۰ درصد از موارد ابتلا به کرونا به سویه امیکرون مبتلا شده‌اند.  موارد ابتلا به امیکرون نسبت به تنها یک هفته گذشته ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

ای‌بی‌سی‌نیوز می‌گوید دو هفته پیش امیکرون تنها ۰.۴ درصد از کل موارد ابتلا به کرونا را تشکیل می‌داد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «رشد سریع امیکرون مورد انتظار است و با آنچه در سراسر دنیا مشاهده شده شباهت دارد. ما می‌دانیم راهبردهای لایه‌بندی‌شده پیشگیری می‌تواند گسترش کووید-۱۹ را آهسته کند.»

از پایان ماه ژوئیه میلادی سویه دلتا اصلی‌ترین عامل ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا بوده است. تا پایان ماه نوامبر ۹۵ درصد از عفونت‌های کرونا از نوع دلتا بودند.

سازمان جهانی بهداشت در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد موارد ابتلا به اُمیکرون در هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت دو برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «مزیت رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب است، برخوردار است. 

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد هنوز معلوم نیست که این گسترش سریع ویروس به دلیل توانایی ویروس برای فرار از ایمنی، انتقال بیشتر ذاتی آن یا ترکیبی از هر دو است.  

این نهاد بین‌المللی همچنین هشدار داد: میزان بستری در بریتانیا و آفریقای جنوبی همچنان در حال افزایش است و این احتمال وجود دارد که این افزایش سریع موارد ابتلا، بسیاری از سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی را بزودی تحت فشار قرار ‌دهد».

سازمان جهانی بهداشت افزود:هنوز اطلاعات محدودی در مورد شدت بالینی اُمیکرون وجود دارد. برای درک ویژگی‌های شدت و تأثیر واکسیناسیون و مصونیتِ از قبل بر شدت این ویروس، به داده‌های بیشتری نیاز است. همچنان داده‌های محدودی در دسترس است و هیچ شواهد بررسی شده‌ای در مورد اثربخشی یا کارایی واکسن بر اُمیکرون تا به۲ امروز وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول