اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تشکیل قرارگاه قمر بنی هاشم (ع) برای آبرسانی به هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: تکمیل و اجرای پروژه‌های آبرسانی به مناطق شهری و روستایی هرمزگان، نیازمند 7500 میلیارد تومان اعتبار است.

تشکیل قرارگاه قمر بنی هاشم (ع) برای آبرسانی به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نشست بررسی مشکلات و برنامه ریزی برای  آبرسانی به مناطق روستایی و شهری هرمزگان به ریاست استاندار هرمزگان برگزار شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این نشست با بیان اینکه با رویه اعتبارات تخصیصی به حوزه آب در استان، مشکلات آبرسانی به مناطق روستایی حل نخواهد شد، اظهار کرد: حل مشکلات حوزه آب نیازمند کار جهادی و ارائه برنامه مدون است.

وی افزود: برنامه ریزی اولیه باید بر مبنای پهنه بندی اعتباری، کیفی و جمعیتی صورت بگیرد که امکان واگذاری بخش اجرایی پروژه های آبرسانی به دستگاه های اجرایی، نهادها، صنایع و خیران وجود داشته باشد.

استاندار هرمزگان گفت: همه این اقدام‌های عملیاتی و پروژه‌ها با مدیریت و نظارت فنی آبفای هرمزگان و ذیل قرارگاه قمر بنی‌هاشم (ع) تعریف خواهد شد اما مجریان پروژه‌ها به صورت مستقل عمل خواهند کرد.

دوستی با بیان اینکه آبرسانی به مناطق شهری و روستایی هرمزگان نیازمند به ۷۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، افزود: اجرا و  تکمیل پروژه های آبرسانی نیازمند شش هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث آبشیرین کن‌ها است.

وی ادامه داد: جذب و تخصیص این حجم از اعتبار دولتی در عمل غیرممکن است اما با رایزنی‌هایی که انجام شده و در شرف انجام است، بهره گیری از منابع اعتباری دیگر نهادها و کمک خیران در دستور کار قرار دارد.

استاندار هرمزگان گفت : بر اساس طرح اولیه، به دنبال این هستیم که خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تاسیسات اصلی را با کمک منابع دولتی تامین و اجرای شبکه داخلی که هزینه کمتری به نسبت سایر اجزای پروژه دارد را به دیگر نهادها و خیرانی که تمایل دارند در این حوزه مشارکت کنند واگذار کنیم.

دوستی اضافه کرد: هم اکنون نزدیک به ۵۰۰ روستا در هرمزگان نیازمند ارتقاء زیرساخت ها برای پایداری شبکه آب هستند که به این منظور باید ۸۷۰لیتر بر ثانیه منابع آب جدید از محل احداث آب شیرین کن ها و یا حفر چاه جدید تامین شود.

وی با اشاره به سرانه ۳میلیون تومانی برای آبرسانی به ازای هر نفر، گفت: هم اکنون ۹۶درصد جمعیت روستاهای هرمزگان از آب آشامیدنی بهره‌مند هستند اما تنها ۵۵درصد جمعیت روستایی استان به صورت ۲۴ ساعته و در تمام ساعات شبانه روز از نعمت آب برخوردارند.

انتهای پیام/ 88055/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول