اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

کاراته قهرمانی آسیا| درخشش ایرانی‌ها ادامه دارد/۴ طلا در چنگ امیدها

در پایان روز سوم مسابقات قهرمانی آسیا، امیدهای ایران ۴ مدال طلا صید کردند.

کاراته قهرمانی آسیا| درخشش ایرانی‌ها ادامه دارد/۴ طلا در چنگ امیدها

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات کاراته قهرمانی آسیا 2021 در تمام رده های سنی ( نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) به میزبانی آلماتی قراقستان در حال برگزاری است. در پایان روز سوم در بخش کومیته انفرادی رده امید دختران و پسران آتوسا گلشاد نژاد، مبینا حیدری، علیرضا حیدری و محسن صفرنژاد طلایی شدند. آیدا خوشبختی به مدال  نقره رسید و  محمدرضا سواری، هادی کیانی و زهرا بنیانی 3 برنز به دست آوردند.

 در رقابت‌های صبح امروز نیز ابوالفضل شهرجردی و فاطمه صادقی دو کاتارو تیم بزرگسالان با قرار گیری در جایگاه دوم گروه خود راهی دیدار رده بندی شدند و روز سه شنبه (فردا) باید برای کسب نشان برنز تلاش کنند.

* کومیته دختران رده امید

در وزن ۶۱- کیلوگرم، آتوسا گلشاد نژاد در بازی نخست پمون میسو از فیلیپین را شکست داد. گلشاد بازی دوم را نیز با برتری ۴ بر صفر برابر وود چومی از هنگ کنگ پشت سر گذاشت تا راهی فینال شود. در بازی فینال نیز موفق شد آسل کانای از کشور میزبان را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست دهد و مدال طلا را کسب کند.در وزن ۶۸- کیلوگرم، مبینا حیدری در دور نخست هالا القدی از فلسطین را با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب کرد. حیدری در بازی دوم لاورا علیکول از قزاقستان را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد و راهی فینال شد و با برتری ۲ بر صفر مقابل فاطیما خاسیف، نماینده امارات طلایی شد.

در وزن 68+ کیلوگرم، آیدا خوشبختی بازی نخست خود را با نتیجه 8 بر صفر مقابل سامیک جویتا از اندونزی پیروز شد و جواز حضور در فینال را کسب کرد. خوشبختی در دیدار نهایی با الگا مالتسوا از قرقیزستان مبارزه کرد که در پایان با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن 55- کیلوگرم زهرا بنیانی در دور نخست با نتیجه 7 بر یک آمانگول دویسنبال از قزاقستان را شکست داد. بنیانی در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر مغلوب تام هوآنگ از ویتنام و برای کسب نشان برنز راهی دیدار رده بندی شد. بنیانی در این مرحله نیز با نتیجه 10 بر 5 از سد الیازیا ایسمایل از امارات عبور کرد و به مدال برنز رسید. 

* کومیته پسران رده امید

در وزن 75- کیلوگرم نیز علیرضا حیدری در بازی نخست با برتری 2 بر یک اسد بک فوتو از ازبکستان را شکست داد. حیدری در دور دوم نیز با شکست 6 بر صفر چنگ تانگ یو از چین تایپه راهی فینال شد. حیدری در بازی نهایی نیز  موفق شد با نتیجه 5 بر صفر محمد برناوی نماینده عربستان را مغلوب کند و دیگر طلایی ایران لقب گیرد.

در وزن 84+ کیلوگرم، محسن صفرنژاد با شکست 7 بر صفر دنیشروی آروسوران از مالزی در بازی نخست راهی فینال شد. صفرنژاد در بازی پایانی خود به مصاف اسفندیار یرکبک از قزاقستان رفت و با نتیجه 8 بر 2 به پیروزی رسید و مدال طلا گرفت.

در وزن 55- کیلوگرم محمدرضا سواری در بازی نخست، نوربلوت آدیلبک از قرقیزستان را با نتیجه 9 بر 3 شکست داد. سواری در بازی دوم با نتیجه 8 بر صفر مغلوب تام ژولامان بیگابیل از قزاقستان شد و برای نشان برنز در دیدار رده بندی حاضر شد. سواری موفق شد با شکست 8 بر صفر ستاپونگ چانخت از تایلند صاحب مدال برنز شود.در وزن 67- کیلوگرم، هادی کیانی در بازی نخست محمود دایفلاح از فلسطین را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کرد. کیانی در مسابقه دوم با نتیجه 2 بر صفر مقابل محمد عبدالعزیز از ازبکستان شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد و در این مرحله با نتیجه 5 بر 2 یانگ چونگ از هنگ کنگ را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن 60- کیلوگرم مرتضی کریمی پس از تساوی 3 بر 3 مقابل یوسف الصراف از کویت در سنشو پیروز شد. کریمی در بازی دوم هم موفق شد با برتری 4 بر 2 پیلای سیوانسان از مالزی رو از پیش رو بردارد اما در بازی سوم با نتیجه یک بر صفر مغلوب پان چنگ هو از هنگ کنگ و راهی رده بندی شد. کریمی در این مرحله در هانتی مغلوب نور سلطان کالیو از قزاقستان شد ومدال برنز را از دست داد.

در وزن 84- کیلوگرم امیر اسلامی در بازی نخست  با نتیجه 2 بر یک مغلوب کملبک کابلانبک از قزاقستان شد راهی دیدار رده بندی شد و در این مرحله نیز با نتیجه 3 بر 2 مغلوب محمد الملکی از عربستان شد تا مدال برنز را از دست بدهد.

با 4 طلا، یک نقره و 3 مدال برنز امروز ملی پوشان مجموع مدال‌های ایران به 13 طلا، 5 نقره و 8 برنز رسید. کاروان تیم‌های ملی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا 2021 با عنوان عزم و ایمان حاضر شده است.

مسابقات کاراته قهرمانی آسیایی 2021 در تمام رده‌های سنی (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان) در دو بخش کاتا و کومیته از 27 آذر  تا اول دی‌ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول