اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

رونمایی از نخستین تصویر گرفته شده توسط ماهواره سنجشی

چین از اولین تصاویر گرفته شده توسط ماهواره سنجشی «SDGSAT-1» رونمایی کرد.

رونمایی از نخستین تصویر گرفته شده توسط ماهواره سنجشی

به  گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، ده تصویر گرفته شده توسط ماهواره چینی «SDGSAT-1» برای کمک به تحقق اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد امروز در پکن رونمایی شد.

این نخستین بار است که تصاویر ماهواره‌ای تهیه شده توسط این ماهواره چینی رونمایی و منتشر می‌شود؛ چین ماهواره سنجشی «SDGSAT-1» با میدان دید وسیع را به‌وسیله ماهواره‌بر لانگ مارچ-۶  روز جمعه ۵نوامبر (۱۴آبان) ساعت ۰۲:۱۹ به‌وقت گرینویچ از پایگاه فضایی تاییوان (Taiyuan) در شمال چین  پرتاب کرد و طی این عملیات ماهواره SDGSAT-1 (سرواژه Sustainable Development Science Satellite-1) در مداری به‌ارتفاع حدودا ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار گرفت.

هدف از ماموریت این ماهواره جمع‌آوری داده به‌منظور ارزیابی تاثیر فعالیت‌های انسانی بر طبیعت شامل اقدامات مرتبط با شهرسازی و همچنین اقداماتی است که در سواحل انجام می‌شود؛ امری که در راستای بهبود اهداف توسعه پایدار در سطح جهان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول