اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کاهش 35 میلیارد تن انتشار کربن به کمک هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به چین کمک می‌کند، 35 میلیارد تن انتشار کربن را تا سال 2060 کاهش دهد.

کاهش 35 میلیارد تن انتشار کربن به کمک هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، برنامه های کاربردی هوش مصنوعی (AI) به چین کمک می کند تا بیش از ۳۵ میلیارد تن انتشار کربن را تا سال ۲۰۶۰ کاهش دهد، سالی که این کشور متعهد شد به هدف خنثی‌سازی کربن دست یابد.

حداقل ۷۰ درصد کاهش کربن در چین تا سال ۲۰۶۰ شامل فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی می‌شود. براساس تصمیم‌های دولتی، خنثی‌سازی کربن قرار است با دخالت فناوری سنگین تقویت شود. زیرساخت های ارتباطی به استقرار فناوری هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف کمک خواهد کرد.

در سال ۲۰۲۰، انتشار کربن صنعت حمل و نقل در چین ۱.۰۴ میلیارد تن برآورد شده است که ۹ درصد از کل میزان تولید کربن این کشور را تشکیل می‌دهد. فناوری هوش مصنوعی را می‌توان برای پردازش داده‌های ترافیکی به منظور بهبود کارایی در جاده‌ها به کار برد. شهری با جمعیت بیش از ۱۰ میلیون نفر می‌تواند ۴۱۶ هزار تن انتشار کربن را کاهش دهد که معادل ۱۴ هزار خودروی شخصی است که در طول یک سال رانندگی می‌کنند.

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین در نشست مجازی سران جهان درباره تغییرات آب و هوایی که به میزبانی آمریکا برگزار شد بار دیگر تعهدات چین برای محدود کردن مصرف زغال سنگ و تلاش برای رسیدن به حداکثر میزان انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ و دستیابی به خنثی سازی کربن تا سال ۲۰۶۰ را تأیید کرد. از آن زمان این کشور مجموعه‌ای از سیاست‌ها و اقدامات را برای پیشبرد کاهش انتشار کربن علی رغم چالش های اقتصادی اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول