اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سرمایه‌های سوخته در حوزه اجتماعی را احیا می‌کنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه در سالیان اخیر فرصت‌سوزی در کشور شد و اعتماد عمومی مردم پایین آمد، گفت: باید سرمایه اجتماعی تقویت شود و درصدد هستیم در حوزه اجتماعی سرمایه‌گذاری ویژه‌ای انجام دهیم.

سرمایه‌های سوخته در حوزه اجتماعی را احیا می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در مراسم معارفه مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان اظهار داشت: نظام ما به یک نظام جمهوری مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است، جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی در هیچ کجای دنیا نداریم، در جمهوری اسلامی مؤلفه‌های قدرتی وجود دارد که هیچگاه نباید تضعیف شود و همیشه باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه هر کشوری مؤلفه‌های قدرتی دارد، افزود: توان نظامی و علمی از مؤلفه‌های قدرت است، اگر کشوری دموکراسی داشته باشد که مردم در سرنوشت خود سهیم باشند، این مؤلفه قدرت است، بنابراین مردم در نظام و پشتیبانی از آن یکی از بزرگ‌ترین مؤلفه‌های قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند.

جان‌نثاری با بیان اینکه هر چه توطئه از اول انقلاب تاکنون بوده است توسط قدرت مردم حل شده است که بزرگ‌ترین آن جنگ بود، گفت: با آن توان نظامی صدام و پشتیبانی بیش از ۴۰ کشور از او، با قدرت مردم این جنگ را به پایان بردیم، وقتی مردم در صحنه باشند، مؤلفه قدرت هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه اگر حمایت مردم در تحریم نبود، محال است کشوری بتواند این همه تحریم را تحمل کند، بیان کرد: مردم باید عدالت، تلاش، صداقت، درستی از حاکمیت ببینند و اشرافیت و وابسته به دشمن و تبعیض نبینند که عمده این موارد در حوزه فرهنگ و اجتماع تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه در سالیان اخیر فرصت‌سوزی در کشور شد و اعتماد عمومی مردم پایین آمد، عنوان کرد: دفتر امور اجتماعی خیلی کار دارد که باید انجام دهد، باید کارهایی انجام دهیم که به سرمایه‌های اجتماعی کمک کرده و از همه ظرفیت‌ها در این راه استفاده شود.

جان‌نثاری اضافه کرد: در حوزه فرهنگی باید تمام دستگاه‌های جزیره‌ای فرهنگ را کنار هم بیاوریم و فرایندی تولید کنیم که به فرهنگ مردم کمک کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: امروز یک جوان انقلابی و با انگیزه و آگاه در حوزه اجتماعی منصوب شده که در شهرداری کار فرهنگی و اجتماعی انجام داده است و تمام پستی و بلندی‌های این کار را می‌داند، بنابراین به زودی شاهد یک تحول جدی در حوزه اجتماعی هستیم.

وی با بیان اینکه در معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی درصدد هستیم در حوزه اجتماعی سرمایه‌گذاری ویژه‌ای انجام دهیم و سرمایه‌های سوخته شده را احیا کنیم، خاطرنشان کرد: کلیه دستگاه‌ها موظف هستند به سؤالات کارشناسی استانداری اصفهان جواب دهند.

از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در اصفهان باید استفاده کرد

مسعود مهدویان‌فر، سرپرست اداره کل  اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان در ادامه این جلسه گفت: در برنامه ششم ۵ اولویت برای مسائل اجتماعی مشخص و بین دستگاه‌ها تقسیم کار و امیدواریم در برنامه هفتم نیز اولویت‌ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، نقاط بحران شهری، از جمله اولویت‌ها است، بیان کرد: باید برای بهبود این شرایط و تلاش در راستای کنترل این آسیب‌ها از ظرفیت دستگاه‌های متعدد فرهنگی و اجتماعی استفاده و آن‌ها را باید همگرا کنیم و هماهنگی بین دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی ایجاد کنیم.

مهدویان‌فر با بیان اینکه نخستین آسیب اجتماعی کشور اعتیاد است و ۲۰ دستگاه برای این آسیب دخیل هستند، افزود: در استان اصفهان بیشترین سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها وجود دارد، باید از ظرفیت آن‌ها به نحو شایسته استفاده شود، امیدواریم با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و نهادهای مردمی و ادارات فرهنگی و اجتماعی کار را به نتیجه برسانیم.

به گزارش فارس، در این جلسه با حکم استاندار اصفهان، مسعود مهدویان‌فر به عنوان‌ سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان معرفی شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول